کد خبر : 119
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

مولتی لول مارکتینگ یا بازاریابی هرمی چیست؟

مولتی لول مارکتینگ یا بازاریابی هرمی چیست؟

مولتی لول مارکتینگ (نتورک مارکتینگ) بازاریابی هرمی که با نام های مولتی لول مارکتینگ، بازاریابی سلسه مراتبی یا نتورک مارکتینگ شناخته می شود؛ یک مدل تجاری ناپایدار است که با استخدام تعداد بیشتری از افراد در سطوح مختلف کار می کند. این مدل به جای ارائه کالاها یا خدمات ملموس یا ارزشمند ، براساس وعده

مولتی لول مارکتینگ (نتورک مارکتینگ)

بازاریابی هرمی که با نام های مولتی لول مارکتینگ، بازاریابی سلسه مراتبی یا نتورک مارکتینگ شناخته می شود؛ یک مدل تجاری ناپایدار است که با استخدام تعداد بیشتری از افراد در سطوح مختلف کار می کند.

این مدل به جای ارائه کالاها یا خدمات ملموس یا ارزشمند ، براساس وعده های سود در صورت مشارکت در ثبت نام اعضای دیگر در برنامه ، زیرا این اعضای جدید هزینه اولیه ای برابر با ارزش سود وعده داده شده را پرداخت می کنند.

نتورک مارکتینگ را کلاهبرداری هرمی نیز می نامند. این طرح ها توانایی زنده ماندن برای مدت طولانی را ندارند و در بسیاری از کشورهای جهان خلاف قانون تلقی می شوند.

موتی لول مارکتینگ چگونه کار می کند؟

یک ساختار سلسله مراتبی را در نظر بگیرید که از بالا به عنوان یک نقطه شروع می شود و سپس با پایین آمدن به سطوح مختلف ، گسترش بیشتری می یابد.

در اینجا یک نمایش دو بعدی از چنین ساختار سلسله مراتبی آورده شده است:

فرض کنید شخصی که در بالای هرم (اولین عضو) به نمایندگی از شماره ۱ قرار دارد ، طرح استخدام را آغاز می کند و ده عضو را در سطح بعدی استخدام می کند و از هرکدام می خواهید مقدار مشخصی پول سرمایه گذاری کنند تا به عضوی از برنامه و از آن بهره مند شوید.

این پول به اولین شخصی که آنها را استخدام کرده است یا همان اعضای اول همانطور که ما آنها را صدا کردیم برمی گردد و جدا از سرمایه گذاری ، ۱۰ عضو سطح دوم نیز ملزم به جذب اعضای بیشتری هستند که سطح بعدی را تشکیل می دهند.

برای هر یک از اعضای جدید ، اعضا وعده های مشخصی را دریافت می کنند ، که در نتیجه سهمی از پول پرداخت شده توسط هر عضو جدیدی است که برای استخدام خود مشارکت داشته اند و اعضای جدید در سطح سوم نیز ملزم به انجام سرمایه گذاری مشابه هستند و وظیفه دارند اعضای بیشتری را به روشی مشابه استخدام کنند.

آنها همچنین موظفند سرمایه خود را به شخصی که آنها را استخدام کرده پرداخت کنند تا هر یک از اعضای مشارکت کننده سود خود را از پول دریافتی منهای سرمایه گذاری اولیه ای که در وهله اول به شخصی که استخدام کرده است پرداخت کنند ، دریافت کند. در نهایت ، یک ساختار بزرگ چند سطحی پدیدار می شود و تعداد اعضای با هر سطح جدید دو برابر می شود.

با این حال ، از آنجا که فرصت های سودآوری عملاً وجود ندارند و تعداد اعضا در حال اتمام است ، این روند فقط تا زمانی ادامه پیدا می کند که پایه هرم به اندازه کافی برای پشتیبانی از ساختار فوقانی قدرت نداشته باشد و استخدام اعضای جدید متوقف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.