کد خبر : 361
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

به فکر ترمیم نمای ساختمونت هستی؟

به فکر ترمیم نمای ساختمونت هستی؟

با نزدیک شدن سال جدید و شروع سال ۱۴۰۱ همه به فکر تمیز کزدن خانه و باز سازی منازل می افتند، یکی از کارهایی که به طور معمول مدیر های ساختمان به آن فکر میکنن ترمیم نمای ساختمان است. روش‌ترمیم سنگ نما یکی از روش‌هایی است که به زیبایی ساختمان و محل سکونت می‌افزاید. ظاهر

با نزدیک شدن سال جدید و شروع سال ۱۴۰۱ همه به فکر تمیز کزدن خانه و باز سازی منازل می افتند، یکی از کارهایی که به طور معمول مدیر های ساختمان به آن فکر میکنن ترمیم نمای ساختمان است.
روش‌ترمیم سنگ نما یکی از روش‌هایی است که به زیبایی ساختمان و محل سکونت می‌افزاید. ظاهر نما، اصلی‌ترین عنصر در ساختمان محسوب می‌شود. محافظت و زیبایی نمای ساختمان اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که نمای ساختمان همواره در معرض عوامل مختلفی چون شرایط جوی، اشکالات نصبی، آب‌بندی نادرست و نفوذ رطوبت است، ترمیم نما باید هر چند مدت یکبار انجام شود. به طور مثال زمانی که سنگ نمای ساختمان ریزش پیدا کند باید ترمیم شود.

سه روش‌ ترمیم سنگ نما برای عید

روش های ترمیم سنگ نما در بازسازی منزل

ترمیم سنگ نمای ساختمانی به سه روش انجام می‌شود:

کار با طناب (راپل)

همانطور که می‌دانید امروزه آپارتمان‌ها در ارتفاعات زیادی ساخته می‌شوند. همچنین برج‌سازی نیز افزایش پیدا کرده است. روش‌ترمیم سنگ نما با طناب، مناسب این آپارتمان‌های بلند می‌باشد. هم ایمنی بالاتری دارد و هم کار، تخصصی‌تر انجام می‌شود و البته هزینه تمام شده نیز کمتر خواهد بود. کار با طناب با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به راحتی می‌توان تمام نقاط نما را ترمیم نمود.

نصب داربست

امروزه ابزارهای ایمنی در ارتفاع، زیاد استفاده می‌شوند. داربست یکی از این ابزارهای مهم است که برای ترمیم نمای ساختمان قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این روش کمتر استفاده می‌شود؛ چرا که معایبی دارد. از جمله معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه نصب داربست بسیار بالا است.
  • شخصی که بر روی چوب داربست کار می‌کند، در معرض خطر است.
  • فضای زیادی را برای نصب اشغال می‌کند. در این صورت، رفت و آمد عابرین و وسایل نقلیه سخت می‌شود.

دستگاه بالابر کلایمر

استفاده از این دستگاه یک روش‌ترمیم سنگ نما است که به نوبه خود معایبی را شامل می‌شود.

  • اجاره این دستگاه به صورت ماهانه، حدود چهار میلیون تومان است.
  • هزینه نصب آن نیز بسیار زیاد می‌باشد.
  • چون سبدهای نصب شده کلایمر، دو تا شش متری است، پس از ترمیم این مساحت باید دستگاه جابجا شود. در نتیجه سرعت کار با این دستگاه پایین می‌باشد.
  • جابجایی دستگاه شامل هزینه‌های نصب جداگانه می‌باشد.

استفاده از دستگاه کلایمر برای پیچ و رولپلاک کردن نما شرکت ایران فرود

اما از مهم‌ترین مزایای این دستگاه، این است که سیمان کاری بغل ساختمان با این دستگاه انجام می‌شود. چرا که ممکن است همسایه کناری اجازه نصب داربست را ندهد، بنابراین باید کلایمر نصب شود و ترمیم صورت گیرد.

روش‌ترمیم سنگ نما از کارهای مهم و ضروری در ساختمان است. قابل ذکر است که این کار باید توسط یک شخص حرفه‌ای انجام شود. چرا که هم خطر آسیب وجود دارد و هم کار باید دقیق و حرفه‌ای انجام شود.

استفاده از روش پیچ و رولپلاک نمای ساختمان یکی دیگر از روش‌های محکم کردن سنگ نمای ساختمان است. تعداد پیچ و رو‌پلاک زدن روی هر قطعه سنگ می‌تواند یکی از عوامل پیشگیری از ریزش سنگ نما و بروز حوادث جانی و مالی در ساختمان ‌سازی باشد.

ظاهر آن بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما زمانی ‌که نحوه اجرا و متریال مورد استفاده آن را بررسی کنید به این نتیجه می‌رسید که دارای پیچیدگی بسیار ظریف و خاصی است که در صورت عدم توجه به این پیچیدگی و ظرافت‌ها در حین اجرای کار، ممکن است به سنگ‌های نما آسیب وارد شود. به‌ همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا توضیح مختصری در رابطه با پیچ و رولپلاک سنگ نما دهیم.

تعداد پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان چگونه است؟

توجه داشته باشید قبل ‌از آنکه به تعداد پیچ و رولپلاک زدن روی هر قطعه ‌سنگ توجه کنید، باید سایز پیچ‌ها را مورد بررسی قرار دهید. مسلماً سایز پیچ برای اسکوپ کردن (به عبارت دیگر پیچ و رولپلاک سنگ نما) بستگی به نوع سنگ و ضخامت آن دارد. معمولاً ملات پشت سنگ امری تعیین ‌کننده برای استفاده از تعداد پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان است.

برای سنگ‌هایی که ضخامت آن‌ها ۵ سانتی‌متر است باید از پیچی استفاده شود که ۴ برابر بلندتر از ضخامت سنگ باشد. سنگ‌هایی که ضخامتی بین ۲ تا ۳ سانتی‌متر دارند از پیچ‌هایی که سایز ۸ سانتی‌متر دارند، برای اسکوپ کردن استفاده می‌کنند. هر چه ضخامت یک سنگ بالاتر برود سایز پیچ نیز افزایش پیدا خواهد کرد. توجه کنید که هر چه ضخامت یک سنگ کمتر باشد باید از مته و پیچ‌های نازک‌تری برای سوراخ‌کاری استفاده کنید که سنگ دچار شکستگی نشود.

توجه به فاصله پیچ‌ها برای پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

از دیگر نکاتی که برای اسکوپ کردن سنگ نما باید مورد توجه قرار دهید، تعداد پیچ‌ها و همین‌طور فاصله آن‌ها با یکدیگر است. اگر از تعداد کمی از پیچ‌ها استفاده کنید باعث می‌شود تا استحکام سنگ‌ها کاهش پیدا کند. به عبارتی اگر تعداد پیچ‌ها تحمل بار سنگین سنگ‌ها را نداشته باشد معمولاً سنگ در صورت کنده شدن سقوط خواهد کرد که این امر باعث می‌شود تا خسارت مالی و جانی بسیار به وجود آید.

در مقابل اگر از تعداد پیچ‌های زیاد بر روی سنگ استفاده کنید باعث می‌شود تا شکستگی و ترک بر روی سنگ‌ها افزایش پیدا کند. پس بهترین کار توجه به فاصله بین پیچ‌ها با در نظر گرفتن عرض و ضخامت سنگ است. به عنوان مثال اگر سنگی با عرض ۴۰ سانتی‌متر دارید که طول آن یک متر است باید هر ۵۰ سانت پیچ را بر روی آن رولپلاک کنید.

شرکت ایران فرود بهترین خدمات پیچ و رولپلاک نما و خدمات دیگری مانند آب بندی نما، نور پردازی نمای ساختمان و خدمات شستشوی نمای ساختمان در کرج با ضمانت ۴ سال با نازلتزین قیمت به شما ارائه میدهد. ایران فرود یکی از قوی ترین ترین شرکت های راپل کار در تهران است. زیرا تیم ما آموزش دیده و حرفه ای است. همچنین تمامی کارکنان داری بیمه نامه مسئولیت و دارای مدرک بین الملی ایرتا سطح ۳ می باشند، سال ها تجربه در خدمات پیچ و رولپلاک باعث شده ما کیفیت، سرعت و مهمتر از همه جلب رضایت مشتریان را هدف خود قرار داهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.