کد خبر : 98
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

دومان سهند: تیپ شخصیتی سرمایه گذارتان را بشناسید

وقتی در برخورد اول بتوانید تیپ شخصیتی سرمایه گذارتان را حدس بزنید ، می توانید با انتخاب بهترین روش در دل او نفوذ کنید و سرمایه جذب کنید . در این یادداشت به چند تیپ شخصیتی مشخص در مورد سرمایه گذاران، نوشته شده توسط دومان سهند می پردازیم:

نکاتی در حوزه سرمایه گذاری دومان سهند

نکاتی در حوزه سرمایه گذاری دومان سهند

۴ تیپ شخصیتی سرمایه گذاران

  1. شخصیت خلاق یا مخترع: این تیپ شخصیتی بدنبال آفریدن یک محصول یا خدمات است و علاقه ای به گذشته ندارد. از شاخص های این تیپ می شود به استیو جابز ؛ موسس اپل و هنرمند شهیر داوینچی اشاره کرد. برای جذب سرمایه از این افراد یک طرح بکر و بی سابقه به آنها پیشنهاد دهید و در توضیح آن برنو آورانه بودن آن بارها تاکید کنید.
  2. شخصیت نوع دوست و مهربان: این تیپ شخصیتی بر مبانی اخلاقی انسانیت تاکید دارد. او دروغ نمی گوید و بدنبال خلق یک دنیای بهتر برای تمام مردم است و معمولا با مادیات رابطه خوبی ندارد. مادر ترزا و برند شرکت دارویی جانسون در این دسته جا می گیرند. هرگز در مورد سود بالا و کمیت پروژه اتان با این افراد صحبت نکنید . در مقابل نکته ای را بیابید که با آن محصولتان دنیای بهتری را برای مردم می سازد.
  3. شخصیت جستجوگر یا کنجکاو: این دسته بدنبال خلق محصول جدید نیستند بلکه در پی کند و کاو در آنچه در جهان هستی موجود است و کاوش یک موضوع هستند . ریچارد برانسون موسس برند ویرجین که باسفر به دور دنیا با بالن در پی کسب تجربه های نو از این سفرهاست و ایلان ماسک مدیر عامل تسلا که هدفش ساخت سفینه های مسافری به مریخ است ، در این دسته جای می گیرند. در جلسه ارائه محصول بر کشف علمی یا تحقیقاتی ، به این دسته تاکید کنید تا نتیجه بگیرید.
  4. شخصیت اعتراضی یا یاغی: این تیپ بدنبال شنا خلاف جهت آب است. آنها عاشق طغیان علیه آنچه از نظر آنها ناحق است ، هستند. گروه موسیقی پینک فلوید ، یا موسس وبسایت اشتراک موزیک نکست اسکیپ در این دسته جای می گیرند. در گفتگو با این گروه به تغییری که استارتاپ شما در یک جریان سنتی و مهم ایجاد می کند ، اشاره کنید و بخشی از سودتان را به کمک به افراد جریان های نقاد اختصاص دهید تا نظر این سرمایه گذاران را جلب نمایید .
  5. تیپ شخصیتی سیاستمدار: این گروه بدنبال جریان است. برخلاف تیپ شخصیتی باغی ، این گروه واقعیت را پنهان می کند. ممکن است سرمایه گذار شما باشند اما در پشت شما به تخریب بپردازند. سعی کنید یا از این تیپ سرمایه جذب نکنید یا اگر همکاری را آغاز کردید ، با مماشات و دوستی آنها را کنار خود نگه دارید. در ارائه پیشنهاد ؛ برای جذب پول از این دسته هم باید به سود اشاره کنید ، هم به شهرت و ایجاد قدرت بعلاوه رشد محصول.روبرت مرداک از گروه رسانه ای فاکس نیوز و جورج سوروس، سرمایه گذار مشهور در این دسته قرار می گیرند.

مطلب فوق یادداشتی از دومان سهند در ارتباط با شناخت سرمایه گذاران، جهت مشاهده یادداشت های بیشتر به توییتر دومان سهند مراجعه کنید!

هیروهای دومان سهند چه کسانی هستند؟

یکی از ویژگی های هر فرد کارآفرین، الگو قرار دادن افراد موفق برای خود و الگو برداری از رفتار و استفاده از تجربه آن ها می باشد. دومان سهند نیز بعنوان یک سرمایه گذار و کارآفرین در حوزه های پولی مالی و کسب و کار برای خود هیروهایی دارد که در عرصه سرمایه گذاری و تکنولوژی افراد موفقی بوده اند:

استیو جابز

نابغه یتیمی که سرپرستی او را والدین ناتنی بر عهده گرفتند . او در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمد؛ از دانشگاه انصراف داد و از فعالیت در یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری زمان خود یعنی ؛ آثاری خارج شد .

در سال ۱۹۷۶ همراه با دوستش در گاراژ خانه پدری ، اولین محصول خود را تولید کرد. در سال ۱۹۸۰ با بالا رفتن ارزش شرکتش، میلیونر شد. در سال ۱۹۸۵ از شرکتی که خود بنیان گذارده بود، اخراج شد و ۱۰ سال شرکت دیگری بنام نکست را اداره کرد و در شرکت تولید انیمیشن پیکسار ، سرمایه گذاری کرد.

در سال ۱۹۹۶ به شرکت خود بازگشت و ارزشمندترین برند دنیا را از نو خلق کرد و محصولات شگفت انگیزی مانند آیفون و آیپد را تولید کرد. او استیو جابز بنیانگذار اپل و سوپر هیرو دومان بود.

ایلان ماسک

اولین سرمایه گذاری اش را در سن ۱۲ سالگی ، بر روی یک بازی ساده ، به نام دی لستر انجام داد و آن را ۵۰۰ دلار به یک مجله کامپیوتری فروخت .

بعد از فروش استارت آپ موفقش به نام زیپ تو به شرکت کامیک ، در ۳۰ سالگی به شهرت رسید و بعد از آن هم در نرم افزار پی پال ، سرمایه گذاری کرد و آن را به ای بی فروخت .

در سال ۱۹۹۹ ، سایت ایکس دات کام را تاسیس کرد و بعد در شرکت اسپیس ایکس که شرکت هواپیمایی فضایی برای سفر به مریخ است ، سرمایه گذاری کرد. از سال ۲۰۰۲ ، مدیر عامل شرکت خودروسازی برقی تسلا است . ایلان ماسک از سوپر هیرو های دومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.