کد خبر : 487
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۹

جدید ترین فناوری روز دنیا

جدید ترین فناوری روز دنیا

جدید ترین فناوری روز دنیا
روزی مرد عاقلی گفت: یک ماشین می تواند کار پنجاه مرد معمولی را انجام دهد و هیچ ماشینی نمی تواند کار یک انسان خارق العاده را انجام دهد. و برای اینکه در قرن بیست و یکم خارق العاده شوید، باید با فناوری فعلی که در حال ایجاد تحول در بخش فناوری اطلاعات است، به روز شوید.

جدید ترین فناوری روز دنیا

آینده در راه است و زودتر از آنچه فکرش را می کنید. این فناوری‌های نوظهور نحوه زندگی، نحوه مراقبت از بدن‌مان را تغییر می‌دهند و به ما کمک می‌کنند از یک فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

امسال هوش مصنوعی و ML به عنوان متحول‌کننده‌ترین فناوری‌های زمان کنونی ظاهر خواهند شد.
فردا برای یک سفر کاری حرکت می کنید؟ دستگاه هوشمند شما به طور خودکار گزارش های آب و هوا و هشدارهای سفر را ارائه می دهد. برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی؟ دستیار هوش مصنوعی شما می تواند به طور غریزی مشتریان شما را برای ارسال پیام های هدفمند و افزایش نرخ پاسخ به گروه ها تقسیم کند. طبق گزارش IHS، در سال ۲۰۱۵، میزان نصب سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در خودروهای جدید تنها ۸ درصد بود. پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۹ درصد افزایش یابد.میانگین حقوق سالانه مهندسان هوش مصنوعی در ایالات متحده بیش از ۱۱۰ هزار دلار است. در هند، متوسط ​​حقوق سالانه مهندس هوش مصنوعی در سطح ابتدایی حدود ۸ لک است. یک مهندس هوش مصنوعی با تجربه می تواند سالانه ۵۰ لک تا ۱ کرور درآمد داشته باشد. گوگل، آی‌بی‌ام، فیسبوک یا هر غول فناوری دیگری که فکرش را بکنید، هوش مصنوعی را در مقابل همه چیز قرار می‌دهند. آینده متعلق به این فناوری است. و نیاز شدیدی به مجموعه مهارت ها در این حوزه ها وجود دارد. خرید و تحویل بدون تماس و مستقل نیز روند بزرگی برای سال ۲۰۲۳ خواهد بود. هوش مصنوعی پرداخت و دریافت کالاها و خدمات را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند.

بلاک چین

برنامه های بلاک چین بسیار فراتر از ارزهای دیجیتال و بیت کوین هستند. گارتنر پیش بینی می کند که ارزش کسب و کار تولید شده توسط بلاک چین به سرعت رشد خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۵ به ۱۷۶ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ۳.۱ تریلیون دلار خواهد رسید.میانگین حقوق یک توسعه دهنده بلاک چین در هند ۸ لک در سال است. با ۵ تا ۷ سال تجربه کاری، یک توسعه دهنده بلاک چین می تواند انتظار داشته باشد که سالانه نزدیک به ۴۵ لک دریافت کند. میانگین حقوق یک توسعه دهنده بلاک چین در ایالات متحده ۱۳۶۰۰۰ دلار است. برخی از شرکت هایی که توسعه دهندگان بلاک چین را استخدام می کنند عبارتند از Infosys، TCS، Accenture، Tech Mahindra و Capgemini India Pvt Ltd.

پل زدن بر دنیای دیجیتال و فیزیکی

ما در حال حاضر شاهد یک پل در حال ظهور بین دنیای دیجیتال و فیزیکی هستیم و این روند در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. این ادغام دو جزء دارد: فناوری دوقلو دیجیتال و چاپ سه بعدی.
دوقلوهای دیجیتال شبیه‌سازی‌های مجازی از فرآیندها، عملیات یا محصولات در دنیای واقعی هستند که می‌توانند برای آزمایش ایده‌های جدید در یک محیط دیجیتال امن استفاده شوند. طراحان و مهندسان از دوقلوهای دیجیتالی برای بازسازی اشیاء فیزیکی در دنیای مجازی استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانند تحت هر شرایط قابل تصوری بدون هزینه‌های بالای آزمایش‌های واقعی آزمایش کنند. در سال ۲۰۲۳، دوقلوهای دیجیتالی بیشتری را شاهد خواهیم بود، از کارخانه‌ها گرفته تا ماشین‌آلات، خودروها و مراقبت‌های بهداشتی دقیق. پس از آزمایش در دنیای مجازی، مهندسان می توانند اجزای سازنده را تغییر داده و ویرایش کنند، سپس آنها را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در دنیای واقعی ایجاد کنند. به عنوان مثال، تیم‌های فرمول ۱ در حال حاضر داده‌های ارسال شده از حسگرها در طول مسابقات و همچنین دمای پیست مسابقه و شرایط آب و هوایی را جمع‌آوری می‌کنند تا ببینند ماشین‌ها در طول مسابقات چگونه تغییر می‌کنند. سپس داده‌ها را از حسگرها به دوقلوهای دیجیتالی موتورها و اجزای خودرو ارسال می‌کنند و سناریوهایی را برای ایجاد تغییرات طراحی در پرواز اجرا می‌کنند. سپس این تیم ها قطعات خودرو را بر اساس نتایج آزمایش خود پرینت سه بعدی می کنند.

طبیعت قابل ویرایش فزاینده

ما در دنیایی زندگی خواهیم کرد که می توانیم با ویرایش آنها در مواد، گیاهان و حتی انسان ها تغییراتی ایجاد کنیم. نانوتکنولوژی ما را قادر می‌سازد تا موادی با ویژگی‌های کاملاً جدید، مانند مقاومت در برابر آب و قابلیت‌های خود ترمیمی ایجاد کنیم. CRISPR-Cas9 چند سالی است که وجود داشته است، اما در سال ۲۰۲۳ شاهد تسریع فناوری ویرایش ژن خواهیم بود تا توانایی فزاینده‌ای برای «ویرایش طبیعت» با تغییر DNA به ما بدهد. ویرایش ژن تا حدودی مانند پردازش کلمه عمل می کند، جایی که می توانید برخی از کلمات را خارج کنید و برخی دیگر را به آن اضافه کنید؛ اما می توانید این کار را با ژن ها انجام دهید. از ویرایش ژن می توان برای اصلاح جهش های DNA، حل مشکل آلرژی های غذایی، افزایش سلامت محصولات و یا حتی ویرایش ویژگی های انسانی مانند رنگ چشم و مو استفاده کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.