کد خبر : 448
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

خانه های ترکیه

خانه های ترکیه

خانه های ترکیه
بطور کلی خانه های ترکیه به دو بخش یعنی خانه های قدیمی و جدید تقسیم میشوند؛ در ادامه به انواع دیگر خانه های ترکیه پرداخته ایم.

انواع خانه های ترکیه، مزایا و معایب آنها

در این مقاله می خواهیم نگاهی به خانه در ترکیه بیندازیم. در ترکیه مانند خیلی دیگر از مناطق دنیا خانه های متفاوتی وجود دارد بطور مثال میتواند خانه آپارتمانی؛ ویلایی و ترکیبی از مدرنیته و سنتی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع خانه در ترکیه آشنا شویم.

آپارتمان معمولی

رایج ترین خانه ها در ترکیه آپارتمان ها هستند. خانه های آپارتمانی در ترکیه بسیار زیاد هستند؛ همان طور که میدانید آپارتمان هایی معمولی در سطح شهر هستند و معمولا از ۴ الی ۵ طبقه بیشتر نمیباشند. این اپارتمان ها را میتوانید در هر نقطه از شهر و با هر قیمتی که مد نظر دارید تهیه کنید. البته قیمت طبقه همکف این آپارتمان ها بسیار ارزان قیمت تر است ولی فاقد تهویه و امنیت کافی هستند. ساختمان های آپارتمانی در شهر ها اغلب دارای مغازه و اماکن تجاری هستند که از آپشن های بسیار کاربردی به شمار می رود.

مجتمع های معمولی

این مجتمع ها معملا میان مهاجران ترکیه بسیار رایج است. زیرا علاوه بر قیمت مناسبی که دارد دارای امنیت و امکانات بسیار کاملی نیز میباشد. درواقع مجتمع ها مجموعه ای از چند آپارتمان و برج های مسکونی هستند. کیفیت ساخت و قیمت مجتمع ها در شهر های مختلف متغیر است. و بستگی به موقعیت مکانی و مصالح ساختمانی مورد استفاده و امکانات موجود، متغیر میباشد؛ هرچند که مجتمع های معمولی هم از اپارتمان های معمولی گران تر میباشند.

خانه های ویلایی

مانند ایران، خانه های ویلایی دارای قیمت بالاتری نسبت به اپارتمان های معمولی هستند. ویلاهایی داخل مجتمع ها هستند که دارای امنیات بسیار بالایی بوده و برای مهاجران و افرادی که بصورت دائم در ترکیه زندگی نمیکنند بسیار بصرفه است. در ترکیه هم ویلاهای قدیمی وجود دارد هم ویلاهای جدید که البته ویلاهای قدمت دار آن از ارزش بالاتر برخوردار هستند. از امکانات ویلا های خصوصی میتوان به استخر، سونا، زمین بازی و باشگاه آنها اشاره کرد.

آهشاپ اولر

این خانه های چوبی به ویژه در منطقه دریای سیاه رایج است. سبک سنتی یک خانه ساده و مجزا از دو طبقه خواهد بود. امروزه می توانید سبک های مدرن تری با پنجره های بزرگ و نور زیاد پیدا کنید.

یالی

یالی یک عمارت ساحلی است که معمولاً قدمت آن به دوره عثمانی نیز می رسد. آنها در میان منحصر به فرد ترین انواع خانه های ترک هستند و قیمت ها بالا است. آنها اغلب بسیار جادار هستند و توسط باغ احاطه شده اند و با جزئیات چوبی پیچیده در امتداد شیروانی ها احاطه شده اند.

خانه های شهری عثمانی

خانه‌های ترکی سنتی عثمانی اغلب در خارج از استانبول به فروش نمی‌رسند، اما مطمئناً آنها را در اطراف شهرهای تاریخی مانند Safranbolu خواهید دید. آنها به طور کلی دو یا سه طبقه بلند هستند، با ساختارهای سنگی و چوبی. هرچه ساکنان اصلی آنها ثروتمندتر باشند، پیچیده تر خواهند بود. به خصوص در استانبول، حکاکی‌های پیچیده‌ای را در هر دیوار بیرونی خواهید دید، در حالی که در حومه شهر، نمای بیرونی سفیدکاری شده رایج‌تر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.