کد خبر : 137
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

درخشش نور سبز را در سطح سیاره مریخ

درخشش نور سبز را در سطح سیاره مریخ

کاوشگر اروپایی درخشش نور سبز را در سطح سیاره سرخ تشخیص داد مطالعه منتشر شده توسط “نجوم طبیعت” نشان داد که جو مریخ که توسط کاوشگر گاز کمیاب آژانس فضایی اروپا مورد بررسی قرار گرفت و از سال ۲۰۱۶ به دور مریخ می چرخد ​​، درخشندگی سبز بالایی از خود نشان می دهد. این اولین

کاوشگر اروپایی درخشش نور سبز را در سطح سیاره سرخ تشخیص داد

مطالعه منتشر شده توسط “نجوم طبیعت” نشان داد که جو مریخ که توسط کاوشگر گاز کمیاب آژانس فضایی اروپا مورد بررسی قرار گرفت و از سال ۲۰۱۶ به دور مریخ می چرخد ​​، درخشندگی سبز بالایی از خود نشان می دهد.

این اولین بار است که این نوع درخشش در اطراف سیاره ای غیر از زمین دیده می شود ، یعنی دیدن نورهای سبز متمایز در سیاره ای غیر از زمین.

این درخشش که به گفته ستاره شناسان در اثر فعل و انفعالات بین نور خورشید و مولکول های اکسیژن در جو مریخ ایجاد می شود ، می تواند به محققان در درک ترکیب و رفتار جو سیاره کمک کند.

در شب ، درخشش هنگامی گسترش می یابد که ذرات موجود در جو از هم جدا شوند. در روز ، درخشش هنگامی اتفاق می افتد که نور خورشید مولکول ها و اتم های موجود در جو را تحریک کند ، مانند نیتروژن و اکسیژن.

درخشش سبز قطبی زمین هنگامی رخ می دهد که الکترون های موجود در فضا با جو بالایی برخورد می کنند ، اما جو زمین و مریخ به لطف نور خورشید در طول روز و شب می درخشد.

و از دیدگاه علمی ، درخشش به عنوان مخلوطی از رنگها تشکیل می شود که در قطب های شمالی و جنوبی کره زمین تشکیل می شود ، و همچنین به عنوان طلوع قطبی یا چراغ های قطبی شناخته می شود.

چراغ های موجود در مریخ به رنگ شفق های قطبی در زمین شبیه است و این امر در مورد سایر سیارات نیز صادق است به همین دلیل این تشخیص تابش سبز اطراف مریخ بسیار هیجان انگیز شده است.

ژان کلود ژیرارد ، نویسنده مطالعه و استاد دانشگاه لیژ بلژیک ، گفت:

“انتظار می رود این انتشار حدود ۴۰ سال در مریخ وجود داشته باشد و ما به لطف کاوشگر” Trace Gas “موفق به یافتن آن شدیم.” یکی از درخشانترین انتشاراتی که در زمین مشاهده می شود از درخشش شب ناشی می شود. به طور خاص ، از اتمهای اکسیژن منتشر می شود که طول موج خاصی از نور را تابش می دهند که هرگز در اطراف سیاره دیگری دیده نشده است.

به منظور یافتن درخشش سبز ، دانشمندان ابزارها را برای دستیابی به “لبه” منظره مریخ و اسکن در ارتفاعات مختلف دو بار در هر مدار بین ۲۴ آوریل تا ۱ دسامبر ۲۰۱۹ هدایت کردند. درخشش سبز در ارتفاعات از ۲۰ تا ۴۰۰ کیلومتری سطح کره زمین.

آن کارن وندله ، محقق اصلی Project Nomad می گوید:

“این کشف شگفت انگیزی است. برخی قبلاً ناهید را جستجو کرده اند و هرگز آن را پیدا نکرده اند. این بسیار قابل توجه است ، زیرا نشان می دهد که ابزارهای ما که برای موارد زیادی استفاده می شوند نتایج خوبی نشان داده اند” ، افزود: “قوی ترین میزان انتشار در ارتفاع حدود ۸۰ کیلومتری و بسته به تغییر فاصله بین مریخ و خورشید متفاوت است. “هرچه باشد ، هنگام مقایسه سیارات ، محققان دریافته اند که درخشش سبز مریخ با زمین متفاوت است.

ژان کلود گیر ، نویسنده مطالعه و استاد دانشگاه لیژ بلژیک ، گفت:

“مشاهداتی که ما درباره مریخ به دست آوردیم با مدلهای نظری قبلی مطابقت دارد اما فرضیه ما با شعله ور شدن واقعی در اطراف زمین نیست ، جایی که انتشار مرئی بسیار ضعیف تر است. این بدان معنی است که ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا در مورد رفتار اتمهای اکسیژن یاد بگیریم. ، چیزی که برای درک ما از فیزیک اتم و کوانتوم بسیار مهم است. “

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.