کد خبر : 401
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

باز هم تهران در دسته شهر های آلوده جهان

باز هم تهران در دسته شهر های آلوده جهان

تهران دوباره آلوده ترین شهر جهان شد، امسال شهر تهران از جمله شهر هایی می باشد که چندین بار رکورد های میزان آلوگی را جابه جا کرده است، این شهر امسال را در دسته سال های بسیار آلوده خود قرار داده است چرا که طبق آمار به طور کلی شهر تهران تنها در این سال

تهران دوباره آلوده ترین شهر جهان شد، امسال شهر تهران از جمله شهر هایی می باشد که چندین بار رکورد های میزان آلوگی را جابه جا کرده است، این شهر امسال را در دسته سال های بسیار آلوده خود قرار داده است چرا که طبق آمار به طور کلی شهر تهران تنها در این سال ۲ روز پاک را تجربه کرده است این در حالی میباشد که در سال گذشته این آمار بیشتر بود. از سوی دیگر این آلودگی به عوامل متفاوتی وابسته است که در ادامه به آن می پردازیم.

علت های آلودگی هوای تهران

به طور کلی میزان آلودگی هوا در چند سال اخیردر تهران و دیگر کلان شهر های ایران هز ساله درحال افزایش میباشد. خیلی ازافراد معتقد هستند که تنها وجود و مصرف سوخت های فسیلی می باشد که سبب می شود تا کیفیت هوا کاهش پیدا کند و مردم هوای آلوده ای را تجربه کنند، این موارد از جمله یکی از دلایلی می باشد که سبب می شود تا آلودگی هوا بسیار افزایش داشته باشد اما در ادامه به بخش هایی از فعالیت های انسانی که سبب افزایش آلودگی هوا در شهر ها می شود.

شاخص آلودگی هوا

سوخت های فسیلی

نفت، گاز، زغال سنگ و مازود از جمله مواردی می باشد که مصرف آن روز به روز در حال افزایش می باشد و فعالیت های کارخانه ها و استاندارد نبودن میزان مصرف دستگاه ها می تواند یکی از گزینه ها و. دلایلی باشد که سبب می شود تا میزان آلودگی هوا افزایش داشته باشد. یکی از دیکر دلایلی که میتوان به آن اشاره کرد پایین بودن کیفیت بنزینی می باشد که توسط ماشین های راننده و ماشین های سنگین مصرف می شود می تواند از جمله دلایلی باشد که سبب می شود تا کیفیت هوا در تهران کاهش داشته باشد.

علاوه بر این موارد یکی از دیگر دلایلی که سبب می شود تا حجم ذره های آلاینده ها افزایش داشته باشد می توان به خودرو ها قدیمی و یا غیر استاندارد اشاره کرد. این موارد از جمله دلایلی می باشد که سبب می شود تا شما به صورت سالیانه خودرو های خود را برای معاینه فنی ببرید و با این کار هرگونه ایرادی که در بخش های فیلتر و ماشین شما وجود دارد اصلاح شود و مانع از افزایش آلاینده ها در هوا شود.

آلودگی هوای تهران

روش دفن زباله ها در شهر

یکی از بخش های مهم برای جلوگیری از آلودگی هوای تهران را می توان روش دفن کردن زباله ها دانست. این بخش یکی از بخش های مهمی میباشد که باید به آن دقت شود چرا که انجام درست و اصولی آن سبب می شود تا از استخراج گاز های متان جلوگیری شود. به طور کلی گاز متان از جمله گاز هایی میباشد که د ردسته گاز های خطرناک قرار دارد و این گاز در صورت وجود در برخی از موارد به صورت مایع در آمده و این موضوع سبب میشود تا این گاز تبدیل به یک مایع خطرناک و قابل اشتعال شود. این موضوع با افزایش جمعیت روز به روز در حال افزایش می باشد.
این دو مورد از جمله موارد مهمی می باشد که در میزان آلودگی ها نقش بسیاری دارد ولی این دو مورد تنها بخشی از مواردی می باشد که سبب آلودگی شده است و گاهی حتی این آلودگی به دلایل طبیعی مانند سوختن جنگل ها رخ دهد. این موارد از جمله نکاتی می باشد که در رابطه با آلودگی هوای کلان شهر ها تاثیردارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.