کد خبر : 394
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

هجدهمین کنفرانس بین المللی بانکداری سالانه: آینده بانک های بزرگ و فعال در سطح جهانی

هجدهمین کنفرانس بین المللی بانکداری سالانه: آینده بانک های بزرگ و فعال در سطح جهانی

در ۵ تا ۶ نوامبر، بانک فدرال رزرو شیکاگو میزبان کنفرانس بین المللی بانکداری سالانه خود بود که ما در بانک جهانی از آن حمایت می‌کردیم. موضوع کنفرانس امسال «آینده بانک‌های بزرگ فعال جهانی» است و ما آن را برای مطابقت با موضوع گزارش خود با عنوان (گزارش توسعه بخش مالی جهانی) که به زودی

در ۵ تا ۶ نوامبر، بانک فدرال رزرو شیکاگو میزبان کنفرانس بین المللی بانکداری سالانه خود بود که ما در بانک جهانی از آن حمایت می‌کردیم. موضوع کنفرانس امسال «آینده بانک‌های بزرگ فعال جهانی» است و ما آن را برای مطابقت با موضوع گزارش خود با عنوان (گزارش توسعه بخش مالی جهانی) که به زودی منتشر می‌شود، در اقتصادهای سراسر جهان انتخاب کرده‌ایم.

به عنوان مثال، چند روز پس از کنفرانس، در ۹ نوامبر، هیئت ثبات مالی (FSB) استانداردها و قوانین جذب کل ضرر (e) را صادر کرد.همایش پایانی که انتظار می‌رود با پرداختن به موضوع بانک‌هایی که فاصله زیاد تا ورشکستگی دارند، صبر بیشتری به نظام بانکی بدهد، یکی از موضوعات و بحث‌های داغی که در طول کنفرانس شاهد خواهیم بود. ارائه‌های کنفرانس شامل بینش‌هایی از گزارش تحول صنعت مالی جهانی در سال ۲۰۱۶ درباره صنعت بانکداری جهانی بود.

فهرست متنوع شرکت‌کنندگان کنفرانس از موسسات مختلف مانند بانک‌های مرکزی، نهادهای نظارتی، دانشگاه‌ها، مؤسسات دولتی و خصوصی امکان تعاملات و بحث‌های جالب بسیاری را در جلسات پرسش و پاسخ فراهم کرد. بسیاری از سخنرانان این کنفرانس بر اهمیت بانک های بین المللی برای کشورهای در حال توسعه تاکید کردند.

بحث ها نشان می‌دهد که تجارب کشورها در حال توسعه در طول بحران مالی جهانی و پس از آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است و می‌توان از تجربیات گذشته درس‌های بسیاری گرفت. به عنوان مثال، اروپا و آسیای مرکزی، که در آن مالکیت خارجی بانک‌ها گسترده بود، تحت تأثیر بانک‌های خارجی قرار گرفته بودند، در طول بحران به شدت آسیب دید. با این حال، شواهدی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه این اثرات منفی با ابتکارات فرامرزی مانند ابتکار وین کاهش یافته است. علاوه بر این، برخی از مناطق (مانند آسیا) در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ از بحران بانکی وارداتی اجتناب کردند که بیشتر به دلیل سطح پایین مالکیت خارجی در آن مناطق و تجربیات آن‌ها از بحران آسیایی در اواخر دهه ۱۹۹۰ بود. با این حال، یکی از مشاهدات مهم این است که بانک‌های غیر OECD عمدتاً از همان مناطق کشورهای میزبان جایگزین بانک‌های رو به کاهش در کشورهای OECD شدند.

به نظر می‌رسد که روند جهانی شدن در کسب و کار بانکی در حال تبدیل شدن به تثبیت شخصیت منطقه‌ای در دوره پس از بحران است. عواقب این تغییر و تداوم آن برای سیستم مالی جهانی هنوز مشخص نیست. جلسات این کنفرانس دو روزه به طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با بانک‌های بزرگ و فعال در سطح جهانی و نقش آن‌ها در سیستم مالی جهانی می پردازد. روز اول با جلساتی در مورد وضعیت صنعت بانکداری فرامرزی و روند فعالیت های بانکی پس از بحران مالی جهانی آغاز شد و شامل بحث‌هایی در مورد پیچیدگی ساختار سازمانی بانک‌های بزرگ جهانی، نقش مهمی دارد. از این بانک‌ها، روند صنعت بانکداری فرامرزی و تعامل آن با نهادهای عمومی از طریق بدهی دولتی و وام دهی مستقیم، سود به دست می‌آید. روز دوم شامل جلساتی در مورد مدیریت ریسک، مسائل شبکه ایمنی، حل بحران و حاکمیت شرکتی در بانک‌های بزرگ و فرامرزی بود.

هر دو روز با جلسات سیاست گذاری به پایان رسید که در آن پیامدهای نظارت و مقررات و آینده بانک‌های بزرگ و فعال در سطح جهانی مورد بحث قرار گرفت. بارزترین ویژگی این بحث‌ها تضاد بین بانک‌های جهانی آمریکایی و اروپایی از نظر کاهش سطح استقراض بانک‌های آمریکایی بسیار سریع‌تر از همتایان اروپایی خود بودند و باعث ظهور تامین مالی در بازار پول و رقابت از طریق انتقال وجه الکترونیک شد. خدمات به هزینه فعالیت‌های بانکی یعنی عدم واسطه گری مالی در دوره پس از بحران. در نهایت، بسیاری از سخنرانان کنفرانس احساس کردند که دستور کار اصلاحات نظارتی در حال انجام که منجر به سطوح بالاتر سرمایه‌گذاری یا ظرفیت جذب ضرر می‌شود و تلاش‌های سیاست‌گذاران برای هماهنگی بیشتر در فراسوی مرزها بین تنظیم‌کننده‌ها نسبت به قبل از بحران باعث شده است.

در مورد تغییر به طور کامل در سیستم بانکی، استحکام عملکرد و توان بازیابی و مقاومت آن را به شدت افزایش داده است. با این حال، سخنرانان نیز ادامه دادند که جا برای تغییر وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از سخنرانان خواستار بهبود سطوح سرمایه گذاری با افزایش نسبت های دنده ای شدند، جایی که می توان از سرمایه موزون ریسک استفاده کرد. با توجه به شکست های گذشته در هماهنگی فرامرزی، و ماهیت غیر الزام آور تلاش های هماهنگی پس از بحران، این بحث ها احتمالا تا زمانی که چارچوب نظارتی جدید در رویدادهای آینده آزمایش شود ادامه خواهد داشت. ما مشتاقانه منتظر بررسی بسیاری از این مسائل در گزارش بعدی تحول بخش مالی جهانی هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.