کد خبر : 621
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۴۸

چگونه خود را جذاب تر و تاثیرگذارتر کنی؟

چگونه خود را جذاب تر و تاثیرگذارتر کنیم؟

چگونه خود را جذاب تر و تاثیرگذارتر کنیم؟
شخصیت محبوب می تواند در زمینه پول و تجارت به مزایای بسیاری دست یابد. همچنین، کارآفرینانی که مهارت‌های اجتماعی بهتری دارند، احتمالاً افراد موفقی هستند و کارگرانی که از محبت اطرافیان خود لذت می‌برند، شانس بیشتری برای پیشرفت در تجارت خود خواهند داشت.

از لحظه ای که وارد اتاق می شوید، مردم شروع به قضاوت در مورد اینکه شما کی هستید و چقدر شما را دوست دارند می کنند. خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما در بهبود تصویرتان در مقابل دیگران کمک کند.

بسیاری از ما افرادی را می شناسیم که می توانند وارد اتاقی پر از غریبه شوند و با حداقل ۱۰ دوست جدید از خانه بیرون بروند، روز بعد قراری برای ناهار بگذارند و شاید قولی برای آشنایی با فردی در یک شرکت بزرگ بدهند.

اما چه چیزی باعث می‌شود که چنین افرادی بدون تلاش زیاد بتوانند مورد پسند دیگران قرار بگیرند، در حالی که بسیاری از ما برای آن تلاش می‌کنیم؟

در حالی که برخی افراد به شما این احساس را می دهند که داشتن چنین مزیت اجتماعی و جلب محبت مردم ناشی از نوعی هنر است، علم شگفت انگیزی برای این منظور به کار گرفته شده است.

عواملی که موفقیت ما را با دیگران تعیین می‌کنند، و برداشتی که از آنها می‌سازیم، می‌توانند حتی قبل از ملاقات با آنها شروع شوند. چندین مطالعه نشان داده است که افرادی که ملاقات می کنیم اغلب بر اساس ظاهر ما قضاوت می کنند. الکساندر تودوروف،

استاد روانشناسی در دانشگاه پرینستون در ایالات متحده، نشان داده است که افراد فقط با نگاه کردن به صورت کمتر از ده میلی ثانیه در مورد یک فرد در مورد دوست داشتنی بودن، قابل اعتماد بودن و شایستگی آنها قضاوت می کنند.

مهارتی که دنیا از ژاپنی ها آموخت

تودوروف می‌گوید: «در حالی که چیزهایی مانند تسلط بر شخصیت وجود دارند که به شدت با ویژگی‌های گفتمانی خاصی مرتبط هستند، برخی دیگر مانند اعتماد به نفس و جذابیت، به شدت به حالت چهره وابسته هستند. تودوروف کتابی به نام

«ارزش چهره: تأثیر مقاومت ناپذیر اولین تأثیرات» نوشته است که این پدیده را به تفصیل بررسی می کند.

قضاوت در مورد ظاهر همیشه عجولانه به نظر می رسد، اما ما همیشه بدون اینکه متوجه باشیم این کار را انجام می دهیم. که البته می تواند عواقب جدی در پی داشته باشد.

آیا می توان «کاریزما» به دست آورد؟

برای مثال، ممکن است بر فردی که در انتخابات به او رای می دهید تأثیر بگذارد. یک مطالعه نشان داده است که از حالات چهره می توان برای پیش بینی نتیجه انتخابات سنای آمریکا استفاده کرد. به طور مشابه، ویژگی‌های چهره مرتبط با عواملی مانند قدرت و شایستگی در پیش‌بینی نتایج انتخابات برای برخی از سیاستمداران در بلغارستان، فرانسه، مکزیک و برزیل مؤثر بود.

قضاوت هایی که با نگاه کردن به چهره یک نفر انجام می دهیم می تواند بر تصمیمات مالی ما نیز تأثیر بگذارد. در یک آزمایش، افرادی که درخواست وام می کردند و اعتماد به نفس کمتری داشتند، شانس کمتری برای دریافت وام برای گرفتن آن وام داشتند. وام دهندگان این قضاوت ها را بر اساس ظاهر افراد انجام دادند، حتی اگر اطلاعات کافی در مورد شغل و سابقه مالی متقاضیان نداشتند.

چگونه-خود-را-جذاب-تر-کنیم؟-min.jpg

همیشه بخند

تا زمانی که بتوانید ویژگی های فیزیکی صورت خود را کنترل کنید، می توانید حالات چهره و لبخند خود را تغییر دهید. تودوروف می‌گوید با توجه به داده‌هایی که او جمع‌آوری کرده است، یک چهره خندان احتمالاً اعتماد دیگران را جلب می‌کند.

جیمز باند با لبخندی که بر لب داشت به بسیاری از خواسته هایش می رسید.

او می گوید: «مردم درک می کنند که یک چهره خندان قابل اعتماد، اجتماعی، صمیمی و خونگرم است.

تودوروف معتقد است که یکی از مهم ترین ویژگی های مربوط به این برداشت ها ابراز احساسات است، بنابراین اگر چهره خود را با اعتماد به نفس و بازتر جلوه دهید، آن چهره شادتر می شود.

و برای موقعیت‌هایی که در آن‌ها آن‌طور که انتظار داشتیم، اولین برداشت را به دیگران نمی‌دهیم، هنوز فرصتی وجود دارد که مردم را طوری جذب کنیم که تأثیر اولین برداشت‌ها و قضاوت‌های عجولانه در مورد شخصیت ما را فراموش کنند.

تودوروف می‌گوید: اگر بتوانید شخصی را تحت تأثیر قرار دهید و تأثیر مثبتی از شخصیت خود روی او بگذارید، باعث می‌شوید که وقتی برای اولین بار شما را دیدند، فراموش کنند که در مورد شما چه فکری کرده‌اند.

هوش خود را در مسیر درست قرار دهید

اولیویا فاکس کوبین، مربی توسعه شخصی و نویسنده (افسانه کاریزما)، کاریزما را به عنوان توانایی تحت تاثیر قرار دادن دیگران و برقراری ارتباط با دیگران با لطف و مهربانی تعریف می کند.

چگونه از تعصب نسبت به عقاید و عقاید خود دست برداریم؟

شخصیت محبوب می تواند در زمینه پول و تجارت به مزایای بسیاری دست یابد. همچنین، کارآفرینانی که مهارت‌های اجتماعی بهتری دارند، احتمالاً افراد موفقی هستند و کارگرانی که از محبت اطرافیان خود لذت می‌برند، شانس بیشتری برای پیشرفت در تجارت خود خواهند داشت.

برای مثال، مطالعه‌ای در دانشگاه ماساچوست نشان داد که حسابرسان داخلی در بخش‌های حسابداری که دیگران را دوست داشتند و بحث‌های ساختاریافته و مستدل ارائه می‌کردند، شانس بیشتری برای متقاعد کردن مدیران خود برای پذیرش پیشنهادهایشان

داشتند، حتی اگر مدیران با آن پیشنهادات در انجمن مخالفت کنند.

سوزان دو جاناس، استاد مدیریت در دانشگاه سیاتل، می‌گوید که مهارت‌های فردی در محیط کار به طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کنند، زیرا بسیاری از سازمان‌ها از کار کردن با ساختارهای کاری سلسله مراتبی قدیمی خسته شده‌اند.

او می افزاید: «این مهم شده است که توانایی کار در یک تیم و تأثیرگذاری بر دیگران را داشته باشید، چه موقعیت مهمی داشته باشید یا نه».

یکی از بهترین چیزهایی که باید بدانید این است که می‌توانید خود را با هدف جذاب‌تر شدن و تأثیرگذارتر شدن آموزش دهید.

شما می توانید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید و از اولین ثانیه ای که با آنها ملاقات می کنید، تاثیر خوبی روی آنها بگذارید

جک چافر، روانشناس و مامور بازنشسته FBI در ایالات متحده، اشاره می کند که جانی کارسون، مجری فقید آمریکایی، نمونه ای معمولی از کسی بود که ترجیح می داد تنها باشد. اما او با این وجود یاد گرفت که چگونه شیطون باشد.

جک چافر، روانشناس و مامور بازنشسته FBI در ایالات متحده، اشاره می کند که جانی کارسون، مجری فقید آمریکایی، نمونه ای معمولی از کسی بود که ترجیح می داد تنها باشد. با این حال، او یاد گرفت که چگونه در مقابل دوربین ها تا حد امکان اجتماعی باشد.

کارسون، مجری برنامه محبوب «Tonight Show»، سال‌ها بدون پذیرش حتی یک درخواست مصاحبه، سپری کرده بود. کارسون یک بار به لس آنجلس تایمز گفت که در ۹۸ درصد از روزهای کاری خود به جای بیرون رفتن برای گذراندن وقت با افراد مشهور، درست پس از فیلمبرداری سریال به خانه می رفت.

کارسون فردی بسیار درونگرا بود، اما به خود یاد داد که چگونه اجتماعی باشد. به محض اینکه برنامه تلویزیونی خود را تمام می کرد سریع به خانه می رفت، اما در تلویزیون به لبخند زدن، خندیدن و جوک گفتن معروف بود.

حالات چهره

پس چه کنیم که جذاب تر باشیم؟ شافر می گوید جذابیت با حرکت سریع ابروها آغاز می شود. و می افزاید: مغز ما همیشه در محیط اطراف به دنبال نشانه هایی برای حضور دوست یا دشمن برای ما است، بنابراین سه کاری که هنگام نزدیک شدن به یک فرد انجام می دهیم تا علامتی را نشان دهیم که نشان دهنده نیست. خطر یا تهدیدی برای او، عبارتند از: حرکت سریع ابروها که حدود شش کسری از ثانیه طول می کشد، خم شدن جزئی سر و لبخند واضح.

چه چیزی ما را وادار می کند که توصیه های دیگران را رد کنیم؟

حالا شما یک ورودی مناسب برای فرد مقابل ایجاد کرده اید. کارشناسان می گویند که گام اصلی پس از آن برای جلب محبت و تحسین دیگران، این است که مکالمه را حول محور طرف مقابل بچرخانید، یعنی در ابتدا درباره خودتان صحبت نکنید.

شفر می‌گوید: «قاعده طلایی دوستی این است که اگر بتوانید مردم را وادار کنید که با دید مثبت به خودشان نگاه کنند، شما را دوست خواهند داشت. اما کوبین معتقد است که این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که شما به آنچه که آنها می‌گویند علاقه واقعی نشان دهید.

و کوبین اضافه می کند که اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، باید با تماس مستقیم با چشم های گوینده، حتی اگر مصنوعی باشد، علاقه نشان دهید، زیرا این احساس را ایجاد می کند که به آنچه او می گوید علاقه نشان می دهید.
دو چهره در یک آزمایش مصور در مورد تأثیر شادی بر دیگران ترسیم شده اند

همانطور که برخی مطالعات نشان می دهد نشان دادن چهره ای شاد می تواند شانس شما را برای جلب اعتماد دیگران افزایش دهد

شفر معتقد است که می‌توان از جملاتی استفاده کرد که وضعیت طرف مقابل را توصیف می‌کند یا به نظر می‌رسد او احساس شادی یا نشاط می‌کند، مثلاً می‌گوید: «به نظر می‌رسد امروز خیلی خوشحالی». و اگر در مورد شخصیت فردی که با او صحبت می کنید اطلاعات زیادی داشته باشید، می توانید در باز کردن یک گفتگوی خوب مؤثرتر باشید.

چافر می افزاید: «به جای تعارف مستقیم، به مردم اجازه دهید خودشان را بیان کنند و آنها را به چالش بکشید. برای مثال، می‌توانید بگویید: «شنیده‌ام که اتفاق فوق‌العاده‌ای برای شما رخ داده است، و من دوست دارم داستان را از زبان شما بشنوم»، سوزان دو یاناس پیشنهاد می‌کند که چیزهای مشترک پیدا کنید یاناس همچنین پیشنهاد می کند که بر علایق مشترک تأکید کنید، حتی اگر نظرات در مورد آنچه در حال بحث هستید متفاوت باشد. افراد کاریزماتیک و تاثیرگذار در یافتن فضاهای مشترک با افرادی که با آنها در تماس هستند مهارت ویژه ای دارند، حتی اگر صحبت زیادی در مورد آنها وجود نداشته باشد.

برجسته ترین اصولی که شرکت های موفق برای جلب وفاداری مشتریان خود رعایت می کنند

یاناس می گوید: “وقتی در مورد چیزی اختلاف نظر دارید، به جای عجله در پرسیدن پاسخ، سعی کنید واقعاً به حرف های طرف مقابل گوش دهید. مطالعات نشان می دهد که افراد باهوش و تأثیرگذاران این کار را انجام می دهند.”

ممکن است به نظر برسد که شما کاملاً با گوینده مخالف هستید، اما وقتی به آن موقعیت دقت کنید، ممکن است موارد کوچکی را پیدا کنید که حداقل در اصل با آنها موافق باشید.

و یاناس توصیه می کند که همیشه بهتر است از رویدادهای جاری مطلع شوید و آخرین اخبار در زمینه کاری یا صنعتی خود را دنبال کنید، زیرا این مواردی است که بسیاری از افراد به اشتراک می گذارند.

چگونه-خود-را-جذاب-تر-و-تاثیرگذارتر-کنیم-min.jpg

زبان بدن را به خوبی رعایت کنید

همچنین از نظر جذابیت و تأثیر این مهم است که به زبان بدن فردی که با او صحبت می کنید توجه کافی داشته باشید و بهتر است برخی از نشانه های آن زبان را تقلید کنید.

شفر می‌گوید وقتی افراد با یکدیگر صحبت می‌کنند و شروع به استفاده از سیگنال‌های زبان بدن می‌کنند، این نشانه خوبی از نزدیکی بین آنها خواهد بود.

روانشناس و مامور سابق اف بی آی شفر می گوید که جانی کارسون، مجری آمریکایی (تصویر) عاشق تنهایی و انزوا بود، اما یاد گرفت که در مقابل دوربین ها بسیار اجتماعی باشد.

سخن پایانی

شافر می افزاید که این روش برای آزمایش نحوه ادامه مکالمه پس از آن نیز خوب است. اگر هنگام صحبت کردن، موقعیت خود را تغییر دهید، و سپس طرف مقابل شما تغییر موضع دهد، احتمالاً به این معنی است که همه چیز خوب پیش می رود.

برخی از فروشندگان تا لحظه ای صبر می کنند که مشتریان شروع به شبیه سازی آنها کنند تا شروع به ارائه پیشنهاد کنند.

شفر می‌گوید اشتباه رایج بسیاری از ما این است که دوستان جدید را با سیلی از اطلاعات شخصی خود پر می‌کنیم، که می‌تواند باعث شود آن دوستان ما را از خود دور کنند. درعوض، شافر توصیه می‌کند، کمی جزئیات در مورد خود ارائه دهید، تا هر بخش از

اطلاعات جدید به عنوان «طعمه کنجکاوی» عمل کند و دیگران را علاقمند نگه دارد. شفر می گوید: «شما باید به تدریج اطلاعاتی را در مورد خودتان فاش کنید تا این رابطه جدید را زنده نگه دارید.

موقعیت‌هایی پیش می‌آید که به کسی نیاز دارید که شما را نیز به روشی سریع و طبیعی دوست داشته باشد. و اگر اینطور باشد، شفر استراتژی هایی دارد که مردم را وادار می کند به سؤالات شخصی که از آنها پرسیده می شود پاسخ دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.