کد خبر : 364
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

برج های قطر

برج های قطر

برج های قطر
امروزه قطر تبدیل به یکی از بزرگ ترین مکان ها گردشگری جهان شده است؛ یکی از ویژگی های قطر برج های آن است که بسیار محبوب و جذاب میباشد.

برج های قطر

برج دوحه

برج دوحه یا برج قطر که توسط Jean Nouvel طراحی شده است به گونه ای طراحی شده است که شبیه برج های سنتی پرندگان گلی و سفالی است که هنوز در بخش هایی از قطر وجود دارد. در عین حال، روکش برج شبیه مشربیه اسلامی است که برای تقسیم یک اتاق استفاده می شود. برج دوحه در طول روز خاکستری و در شب به رنگ نارنجی روشن می‌شد، برج دوحه برنده جایزه آسمان‌خراش CTBUH برای بهترین ساختمان بلند در سراسر جهان از شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری در سال ۲۰۱۲ شد.

برج گردباد

برج تورنادو که شکلی شبیه گردباد دارد، به دلیل طراحی ساده خود متمایز است و در وسط به سمت داخل باریک می شود و در بالاترین نقطه خود دوباره به سمت بیرون خم می شود. ساختمان ساعت شنی شکل برنده جایزه بهترین ساختمان بلند از شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری (CTBUH) در سال ۲۰۰۹ شد.

برج نخل

برج شش ضلعی نخل دارای برجستگی‌های جعبه‌ای شیشه‌ای در امتداد طرفین است که درخت نخل را در شیشه بازسازی می‌کند.

برج بارزان

برج برزن سبک سنتی و مدرن را در هم آمیخته است. طاق های بتنی به سبک قطری در پایین، حسی از سنت گرایی را ارائه می دهند، در حالی که بقیه قسمت های برج تماماً شیشه ای مدرنیستی است.

برج های زیگ زاگ

ساختمان های ۱۴۳ متری شامل ۳۴ طبقه مسکونی شامل ۷۴۸ آپارتمان مجلل است. از یک طرف مناظر خیره کننده ای از خلیج و از طرف دیگر منظره شهر دوحه وجود دارد. بسیاری از امکانات تفریحی و تفریحی از جمله استخر، سونا، مناطق خرید و فودکورت وجود دارد. برج‌های رقصنده که در یک سایت ساحلی برتر بین مناطق Lusail و The Pearl واقع شده‌اند، به دلایل واضح به برج‌های زیگ زاگ نیز معروف هستند. این برج ها توسط معماران برنده جایزه MZ & Partners ایجاد شدند. در عرض چند سال، MZ به یکی از گروه های معماری و مشاوره پیشرو در قطر تبدیل شد. این ساختار شگفت‌انگیز قوانین را زیرپا می‌گذارد و اشکال اساسی را به روشی غیر متعارف دستکاری می‌کند تا دو ساختمان را تولید کند که عملکردی و در عین حال از نظر بصری چشمگیر دارند.

برج البیدا

برج البیدا که خود را از ساختار آسمان‌خراش معمولی جدا می‌کند، به گونه‌ای طراحی شده است که فوراً توجه کسانی را که از کنار خلیج غربی عبور می‌کنند به خود جلب کند. این برج دارای ساختار پیچشی پیوسته است که با یک پلان روتور شکل که در هر طبقه از ساختمان می چرخد ​​به دست می آید. این برج همچنین دارای سطح وسیع تری در طبقات بالایی نسبت به پایین آن است.


برج های آلفردان

برج های آلفردان از ساختمان های مسکونی و تجاری تشکیل شده است. این هتل در منطقه تجاری دوحه، امکاناتی با کیفیت بالا و بهترین تجربه سبک زندگی معاصر را به ساکنان خود ارائه می دهد.

وقود

برج ووقود که افق دوحه را روشن می کند، یکی از آسمان خراش های خلیج غربی است که به دلیل شکل جالب و چراغ های LED، به راحتی قابل تشخیص است. کناره‌های ساختمان با چراغ‌های LED کم‌مصرف قاب شده‌اند که در رنگ‌های مختلف می‌درخشند.

برج های دوقلوی سامریا

برج های دوقلوی سامریا برج شاخص گروه سامریا است که فضاهای تجاری را در خلیج غربی ارائه می دهد. برج‌های دوقلوی سامریا در لبه خلیج غربی واقع شده‌اند و مناظری خیره‌کننده از خلیج عربی را به نمایش می‌گذارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.