کد خبر : 466
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۳۷

جام باشگاهی جهان فردا در مراکش آغاز می شود و رئال مادرید کاندیدای حفظ جام اروپا است

جام باشگاهی جهان فردا در مراکش آغاز می شود و رئال مادرید کاندیدای حفظ جام اروپا است

فردا چهارشنبه، جام باشگاه‌های جهان با حضور ۷ باشگاه به ریاست رئال مادرید، کاندیدای اسپانیایی برای ادامه سلطه اروپا بر این مسابقات، در مراکش آغاز می‌شود. نسخه فعلی جام جهانی باشگاه‌ها طبق سیستم معمول خود برگزار می‌شود، اما با توجه به آنچه که توسط جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال سوئیسی فاش شد، جام جهانی

فردا چهارشنبه، جام باشگاه‌های جهان با حضور ۷ باشگاه به ریاست رئال مادرید، کاندیدای اسپانیایی برای ادامه سلطه اروپا بر این مسابقات، در مراکش آغاز می‌شود.

نسخه فعلی جام جهانی باشگاه‌ها طبق سیستم معمول خود برگزار می‌شود، اما با توجه به آنچه که توسط جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال سوئیسی فاش شد، جام جهانی باشگاه‌ها به سیستم جدیدی تغییر خواهد کرد. حضور ۳۲ تیم، از سال ۲۰۲۵ بدون ارائه جزئیات بیشتر.

چین قرار بود میزبان جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ باشگاه از جمله ۸ باشگاه اروپایی باشد، اما همه‌گیری ویروس کرونا فیفا را مجبور کرد به سیستم قدیمی بازگردد.

علاوه بر رئال مادرید، قهرمان اروپا، فلامنگو برزیل، قهرمان آمریکای جنوبی، در جام باشگاه های جهان فوتبال، ویداد کازابلانکا مراکشی قهرمان آفریقا و نایب قهرمان الاهلی مصر که به دلیل دعوت به شرکت در مسابقات دعوت شد، شرکت خواهند کرد. به ویداد، صاحب زمین، که در مسابقات به عنوان قهرمان قاره شرکت می کند.

الهلال عربستان، قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۱ که از سوی کنفدراسیون به دلیل پایان ندادن نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا نامزد شده بود، نیز شرکت خواهد کرد، در حالی که سیاتل ساندرز آمریکایی به عنوان نماینده کونکاکاف و اوکلند نیوزلند حضور خواهند داشت. سیتی به عنوان قهرمان اقیانوسیه در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

کشور قطر میزبان سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بود، در حالی که آخرین دوره آن در امارات برگزار شد و چلسی آن را قهرمان خود کرد، در حالی که این سومین بار پس از سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در مراکش برگزار می‌شود.

رئال مادرید امیدوار است به عنوان دهمین قهرمانی متوالی از اروپا برسد، زیرا حضور خود را در مرحله نیمه نهایی از هشتم فوریه آینده در رباط در برابر برنده مسابقه سیاتل ساندرز با برنده بازی افتتاحیه آغاز می کند. فردا برگزار می شود و الاهلی قهرمان ۱۰ دوره آفریقا و اوکلند سیتی را در شهر طنجه گرد هم می آورد.

در صورت پیروزی رئال مادرید، جواز حضور در فینال ۱۱ فوریه در رباط را کسب خواهد کرد تا با برنده دیدار فلامنگو با برنده دیدار ویداد-الهلال روبرو شود.

این تورنمنت ممکن است در اروپا چندان مورد توجه قرار نگیرد، به خصوص با آماده شدن برای شروع مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، که رئال مادرید را در ۲۱ فوریه در رویارویی آتشین با لیورپول انگلیس قرار داد، اما نمادی برای آن است. نمایندگان بقیه فدراسیون های قاره ای، به خصوص آفریقا و آسیا که موفق به کسب این عنوان نشدند، در تاریخ خود این عنوان را به دست آوردند، زیرا باشگاه های اروپایی ۱۴ بار و باشگاه های آمریکای جنوبی ۴ بار قهرمان شدند که آخرین آن در سال ۲۰۱۲ با کورینتیانس برزیل بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.