کد خبر : 597
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۱۱

دلایل تمام شدن شارژ باتری گوشی هوشمند بدون استفاده از آن

دلایل تمام شدن شارژ باتری گوشی هوشمند با وجود عدم استفاده از آن

دلایل تمام شدن شارژ باتری گوشی هوشمند با وجود عدم استفاده از آن
صرف نظر از برند، هزینه یا تاریخ خرید، اغلب از خالی شدن باتری گوشی هوشمند با وجود عدم استفاده از آن متعجب می شویم! علاوه بر عامل روانی که صاحب گوشی احساس می کند تا این حد از گوشی خود استفاده نکرده است، دلایل واقعی در پس خالی شدن باتری تلفن همراه در زمان عدم استفاده وجود دارد.

صرف نظر از برند، هزینه یا تاریخ خرید، اغلب از خالی شدن باتری گوشی هوشمند با وجود عدم استفاده از آن متعجب می شویم!
علاوه بر عامل روانی که صاحب گوشی احساس می کند تا این حد از گوشی خود استفاده نکرده است، دلایل واقعی در پس خالی شدن باتری تلفن همراه در زمان عدم استفاده وجود دارد.

دلایل تمام شدن شارژ باتری گوشی هوشمند

وقتی در مورد عمر باتری یک گوشی هوشمند صحبت می کنیم، اکثر ما در مورد کیفیت/قدرت باتری در رابطه با تعداد برنامه ها و برنامه هایی که می توانیم در تلفن استفاده کنیم قضاوت یا نظر می دهیم.

به عبارت دیگر، اگر کاربر در ابتدا ۵ برنامه را روی گوشی خود باز داشته باشد، باتری گوشی را بر اساس مدت زمانی که این ۵ برنامه قبل از نیاز به شارژ مجدد در حال اجرا هستند مصرف می کند.

اما در واقع، باتری باید از همه برنامه‌هایی که روی گوشی اجرا می‌شوند، حتی برنامه‌هایی که برایمان مهم نیست، مانند آب‌وهوا، زمان، همگام‌سازی و غیره پشتیبانی کند.

منظور ما از برنامه های پس زمینه این است، زیرا در پس زمینه گوشی حتی اگر در حالت خواب باشد و صفحه نمایش بسته باشد، کار می کند.

و با تعریف برنامه های پس زمینه، نه تنها شامل موارد رایج مانند: فیس بوک، لینکدین، جی میل می شود، بلکه به بلوتوث، وای فای و حتی جی پی اس نیز گسترش می یابد.

اگر می‌خواهید بررسی کنید که کدام برنامه‌های پس‌زمینه باتری گوشی شما را در این لحظه مصرف می‌کنند، به تنظیمات برق گوشی هوشمند خود بروید و ببینید که چگونه شارژ باتری را به شدت کم می‌کنند.

به دلیل این برنامه‌ها، باتری گوشی‌های هوشمند حتی در صورت عدم استفاده معمولاً خالی می‌شود.

دلایل-تمام-شدن-شارژ-باتری-گوشی-هوشمند-با-وجود-عدم-استفاده-از-آن-

متصل بودن به شبکه

ممکن است متوجه شده باشید که در صورت دریافت شبکه بد، گوشی هوشمند شما انرژی بیشتری مصرف می کند.

این به ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که در منطقه‌ای با دریافت شبکه ضعیف سفر می‌کنید، تلفن در مقایسه با وضعیت عادی خیلی سریع شارژ می‌شود.

این به این دلیل است که تلفن در این مورد از قدرت انتقال بیشتری برای جستجوی برج سیگنال نزدیک برای برقراری ارتباط استفاده می کند.

این افزایش فعالیت، باتری بیشتری مصرف می کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید در هنگام سفر در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، باید تلفن خود را خاموش یا در حالت پرواز نگه دارید.

دانلود برنامه های بد باتری شما را خالی می کند

برخی از اپلیکیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که انرژی زیادی مصرف می کنند. برنامه‌هایی که به شدت به باتری گوشی متکی هستند، معمولاً ویژگی‌های زیادی برای ارائه دارند، که اغلب باعث انحراف میزان باتری مورد نیاز آنها می‌شود.

کاربران بدون توجه به میزان باری که روی باتری گوشی وارد می کنند به این اپلیکیشن ها دسترسی پیدا می کنند و با آنها تعامل دارند.

ممکن است تعجب کنید وقتی تنظیمات برق گوشی خود را باز می کنید و می بینید که برخی از بزرگترین برنامه های رسانه های اجتماعی در واقع بزرگترین مصرف کننده باتری ها هستند،

زیرا آنها بسیاری از فرآیندهای پس زمینه را همیشه در دستگاه شما اجرا می کنند.

ممکن است یک کاربر تنها از یک اپلیکیشن در گوشی خود استفاده کند، اما اگر آن اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده باشد که انرژی زیادی مصرف کند، باتری گوشی را به سرعت تخلیه می کند و کاربر را از کیفیت و طول عمر باتری خود ناراضی می کند.

 کیفیت باتری گوشی های هوشمند

همه باتری های گوشی یکسان نیستند. برخی از باتری های گوشی های هوشمند از قطعات غیر استاندارد ساخته شده اند.

به همین دلیل است که شرکت های تلفن معمولاً در بروشورهای خود سلب مسئولیت می کنند و به مردم توصیه می کنند باتری های عمومی را در تلفن های خود نصب نکنند.

همچنین می توان گفت که تخلیه باتری، بدون توجه به شرایط، سرنوشت باتری است.

اینها دلایل اصلی تخلیه شارژ تلفن های هوشمند به مرور زمان هستند، حتی زمانی که زیاد استفاده نمی شوند.

اکثر باتری‌های گوشی‌های هوشمند در حداکثر کارایی خود ۴۸ ساعت دوام می‌آورند و پس از آن نیاز به شارژ مجدد دارند.

با این حال، اگر باتری گوشی شما آنقدر ضعیف عمل می کند که باید هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار آن را به برق وصل کنید، احتمالاً باید آن را بررسی یا تعویض کنید.

دانلود-برنامه-های-بد-باتری-شما-را-خالی-می-کند-jpg

شارژر به خوبی کار نمیکند

در صورتی که گوشی خود را شب تا صبح در شارژ قرار دید و پس از فول شارژ مدتی با آن کار کردید و باتری آن به سرعت خالی شد احتمال دارد شارژر شما مشکل داشته باشد ، برای اطمینان از خراب یا سالم بودن شارژر آن باید بر روی دستگاه دیگر نیز امتحان کنید و در صورتی که این اتفاق دوباره تکرار شد شارژر خود را با شارژر جدید مخصوص مدل گوشی خود تعویض کنید.

 

در پایان پس از بررسی چند مورد از مهم ترین علت های زود تمام شدن شارژ گوشی و تبلت پیشنهاد میکنیم برای بازدهی بیشتر از برنامه های مدیریت باتری و منابع سیستم عامل که برای اندروید میتوان به ZDbox و برای آی او اس به Battery Doctor  استفاده کنید.

همچنین اگر علاوه بر شارژ گوشی ، حجم ترافیک و شارژ اینترنت خانه و محل کار شما نیز بسیار زود تر از حد معمول به پایان میرسد حتما مطلب قبلی ما در مورد چرا حجم اینترنت زود تمام میشود ؟

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.