کد خبر : 855
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۰۰

عراق واردات مشروبات الکلی را ممنوع کرد

جنجال در عراق در مورد قانون ممنوعیت واردات مشروبات الکلی

جنجال در عراق در مورد قانون ممنوعیت واردات مشروبات الکلی
لازم الاجرا شدن قانون ممنوعیت واردات مشروبات الکلی در عراق، جنجال گسترده ای را در رسانه های اجتماعی به راه انداخت، در میان ترس از اینکه این تصمیم آزادی ها را محدود کند.

براساس اعلام اداره کل گمرک عراقف واردات مشروبات الکی به این کشور ممنوع خواهد شد.

به نقل از القدس العربی، براساس بیانیه اداره کل گمرک عراق، بخشنامه ای به تمام مناطق و مراکز گمرکی برای جلوگیری از ورود انواع مشروبات الکلی صادر شد.

ماده ۱۴ قانون درآمد شهرداری ها ضمن تصریح بر ممنوعیت واردات، ساخت و فروش انواع مشروبات الکلی، برای افراد خاطی، پرداخت جریمه نقدی از ۱۰ تا ۲۵ میلیون دینار عراقی را تعیین شده است.

مقامات عراقی در حالی دستور ممنوعیت واردات انواع مشروبات الکلی را صادر کردند که نمایندگان مسیحی در پارلمان این تصمیم را در منافات با «آزادی فردی و مبانی قانون اساسی عراق» دانستند.

ممنوع شدن مشروبات الکی در عراق

عراق واردات مشروبات الکلی را ممنوع کرد

لازم الاجرا شدن قانون ممنوعیت واردات مشروبات الکلی در عراق، جنجال گسترده ای را در رسانه های اجتماعی به راه انداخت، در میان ترس از اینکه این تصمیم آزادی ها را محدود کند.

روز شنبه، مقامات گمرک عراق در اجرای یک قانون بحث برانگیز، واردات مشروبات الکلی را ممنوع کردند.

در بیانیه ای که در فیس بوک منتشر شد، مقام گمرک اعلام کرد که به “تمام مناطق و مراکز گمرکی دستور داده است تا از ورود انواع مشروبات الکلی جلوگیری کنند.”

این مرجع با اشاره به ماده ۱۴ این قانون که در ۳۰ بهمن ماه در روزنامه رسمی منتشر شد، گفت که بخشنامه آن «بر اساس قانون واردات شهرداری آمده است» و تصریح می کند که «واردات، ساخت و فروش مشروبات الکلی

ممنوع است». انواع نوشیدنی ها.»

این قانون برای متخلفان جریمه ای بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون دینار عراقی (بین ۷ هزار تا ۱۹ هزار دلار) در نظر گرفته است.

واکنش ها به تصمیم ممنوعیت مشروبات الکلی در رسانه های اجتماعی در عراق متفاوت بود.

مشروبات الکی در عراق ممنوع اعلام شده است

ناظران تصمیماتی را محکوم کردند که آزادی ها را محدود می کند و “جامعه را گروگان نیروهای مذهبی می کند که افسار حکومت را در کشور کنترل می کنند.”

بسیاری بر این باورند که ممنوعیت واردات این نوشیدنی ها “مخالف حقوق بشر” است و “به خودداری مردم از مصرف آنها منجر نمی شود… بلکه تنها باعث محروم شدن کشور از یک منبع درآمد قوی و تشویق به قاچاق آن می شود.”

برخی معتقد بودند که این ممنوعیت «ظن فساد در محدود کردن واردات به یک نفر است که بازار مشروبات الکلی را کنترل خواهد کرد».

برخی دیگر ابراز نگرانی کردند که تصویب قوانینی مانند ممنوعیت ورود مشروبات الکلی و پیش نویس قانون رسانه و ارتباطات، «دریچه ای برای ورود عراق به کمیسیون های ترویج فضیلت و پیشگیری از منکر، پلیس اخلاق» باشد. 

همچنین مزاحم الحویت، سخنگوی طوایف عرب در مناطق مورد مناقشه، «جلوگیری از ورود مشروبات الکلی به عراق را جنایت علیه ادیان و مؤلفه ها دانسته و طبق قوانین بین المللی پاسخگو است».

برخی نگران بودند که این ممنوعیت به گسترش مواد مخدر منجر شود.

از سوی دیگر، برخی دیگر معتقد بودند که قانون جدید مناسب است زیرا «اسلام دین دولت است» و «در قرآن کریم نهی شده است» و «تلاش هرکسی که در صدد وضع قانون برآمده است» ستوده است. نوشیدن، فروش و گردش

مشروبات الکلی را ممنوع کنید.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.