کد خبر : 626
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۶

نوستراداموس که بود و چه پیش بینی هایی انجام داد؟

نوستراداموس که بود و چه پیش بینی هایی انجام داد؟

نوستراداموس که بود و چه پیش بینی هایی انجام داد؟
میشل دو نوستراداموس در سال 1503 در منطقه سن رمی دو پروونس در جنوب فرانسه در خانواده ای نسبتاً مرفه به دنیا آمد. او دانشجوی کوشا بود و وارد دانشگاه شد، اما این امر زیاد طول نکشید،

آیا پیش بینی میشل دو نوستراداموس فرانسوی به حقیقت پیوست؟

ترجمه انگلیسی «پیش‌گویی‌های» نوستراداموس که در سال ۱۶۷۲ منتشر شد و در مرکز علوم و بهداشت دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو قرار دارد.

ترور جان کندی رئیس جمهور ایالات متحده در سال ۱۹۶۳،

  1. انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹،
  2. جنگ جهانی دوم،
  3. فرود آمدن انسان در  ماه در سال ۱۹۶۹،
  4. قتل پرنسس دایانا در سال ۱۹۹۷، رسیدن ناپلئون به قدرت در فرانسه،
  5. حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱،
  6. همه گیری کنونی کرونا،

و هر فاجعه ای در تاریخ جهان که خواننده ممکن است به آن فکر کند؟
پاسخ این است که همه آنها قبلا توسط یک فرد فرانسوی که در قرن شانزدهم زندگی می کرد به نام نوستراداموس پیش بینی شده بود که مشهورترین ستاره شناس تاریخ بشر به شمار می رود. اما سوالی که همیشه مطرح می شود این است که آیا نوستراداموس واقعا همه اینها را پیش بینی کرده بود؟ یا او فقط یک شیاد ماهر بود؟

نوستراداموس کیست

میشل دو نوستراداموس در سال ۱۵۰۳ در منطقه سن رمی دو پروونس در جنوب فرانسه در خانواده ای نسبتاً مرفه به دنیا آمد. او دانشجوی کوشا بود و وارد دانشگاه شد، اما این امر زیاد طول نکشید، زیرا دانشگاه درهای خود را به دلیل شیوع طاعون در اروپا بسته بود، بنابراین آنها داروساز شدند و از منطقه ای به منطقه دیگر نقل مکان کردند. قاره اروپا برای فروش مواد پزشکی برای درمان بیماری های صعب العلاج به ویژه طاعون که هیچ درمانی نداشت بسیار تلاش می کرد در آن زمان بسیاری از این داروها و روش ها برای سلامتی مضرات جدی داشت. پس از هفت سال برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه مونپلیه فرانسه دانشجو شد، اما به دلیل کار قبلی خود به عنوان داروساز که در آن زمان توهین آمیز به پزشکان تلقی می شد و همچنین به دلیل بدرفتاری هایش، خیلی زود از دانشگاه اخراج شد.

سپس به داروسازی بازگشت و در آن موفق شد، زیرا طاعون وحشتناک بود. در میان جامعه اروپایی، مردم فکر می کردن که هر چه تصور می کنند باید بخرند چون می تواند آنها را از آن نفرین نجات دهد. به نظر می رسد نوستراداموس به دلیل آنچه می فروخت و توصیه های پزشکی که ارائه می کرد، شهرت خوبی به دست آورد، اگرچه چیزی جز مزخرف نبود و مشتریانش بدون یافتن درمانی برای آنها متوجه نشدند که او از مشکلات سلامتی دردناکی رنج می برد. .

در سال ۱۵۵۰، نوستراداموس سالنامه ای را منتشر کرد که حاوی پیش بینی های آب و هوا، تاریخ جزر و مد، کسوف و چیزهای دیگر بود. این کتاب ها در آن زمان در میان کشاورزان، تاجران غلات و دریانوردان بسیار محبوب بود. کتاب او با موفقیت زیادی روبرو شد، اگرچه بر اساس هیچ مبنای علمی نبود، زیرا فقط مجموعه ای از حدس و گمان بود، اما برای شهرت او در فرانسه کافی بود، بنابراین تصمیم گرفت کتاب را بارها بازنویسی و منتشر کند. نکته ای که او گاه سه بار در سال آن را بازنویسی می کرد و مجموع مطالب این کتاب ها به شش هزار و سیصد و سی و هشت پیش گویی می رسید که به تدریج پیش بینی هایی در زمینه های دیگر در این کتاب ها اضافه می کرد و شروع به رسیدگی به شاخه ای می کرد.

پیش بینی های نوستراداموس

مفهوم طالع بینی، با تمرکز بر رابطه خرافی ستارگان با زندگی روی زمین.

اما شهرت واقعی او در سال ۱۵۵۵ آغاز شد، زمانی که او کتاب معروف خود را تحت عنوان “پیشگویی ها” منتشر کرد، که حاوی پیش بینی های او از رویدادهایی بود که در آینده جهان را تکان می دهد. و آن کتاب دلیل عمده ای برای افزایش شهرت او در سراسر فرانسه، به ویژه، و به طور کلی اروپا بود، تا اینکه او به یکی از چهره های مشهور اروپایی در رنسانس تبدیل شد. شخصیت های معروف آن دوران از او دعوت کردند تا منجم خود باشد. با این کار او پزشک و مشاور همسر هنری دوم پادشاه فرانسه شد. و هر بار که نسخه جدیدی از کتاب «پیش‌گویی‌ها» را منتشر می‌کرد، به افزودن پیش‌گویی‌های جدید ادامه می‌داد و زندگی مجللی داشت تا اینکه در سال ۱۵۶۶ درگذشت.

بسیاری با فروش کتاب نوستراداموس منبعی غنی از پول یافتند که افسانه او را زنده نگه داشت. و داستان های زندگی او با گذشت زمان افزایش یافت، بنابراین او به یک دکتر فارغ التحصیل از دانشگاه مونپلیه فرانسه و یک استاد دانشگاه در پزشکی تبدیل شد و به تحصیل علوم سری پرداخت که فقط خودش می دانست.

پیش بینی های نوستراداموس

پیش بینی های نوستراداموس به هیچ وجه مشخص نبود، جزئیات بسیار مبهم است و هیچ تاریخی برای رویدادهای پیش بینی شده مشخص نشده بود. و روشن بود که او قصد داشت آنچه را که نوشته بود مبهم کند، زیرا این یک پیش بینی نبود، بلکه کلمات بی معنی بود، تا مردم در تفسیر او اختلاف داشته باشند، زیرا کار او در نهایت یک تقلب با ظاهر علمی بود، و بنابراین آنچه پیش‌بینی‌های او نامیده می‌شد در تفسیر آنها به تخیل خواننده بستگی داشت و بنابراین هرگاه اتفاق مهمی در جهان رخ می‌داد، تفسیر آن تکرار می‌شد و هرکس می‌خواست پیش‌بینی را به نوستراداموس نسبت دهد، متن متفاوتی برای آن انتخاب می‌کرد.

هر پیشگویی در قالب یک آیه ساده چهار خطی نوشته شده بود. مورخان بر این باورند که بیشتر کارهایی که او انجام داد، بازنویسی پیش‌بینی‌های قبلی بود که در کتاب‌های مورخان مشهور رومی و یونانی مانند پلوتارک یونانی ذکر شده بود.  همه اینها بدان معناست که نوشته های او در واقع پیشگویی نبوده است، زیرا پیش بینی تاریخ و واقعه را مشخص می کند تا بتوان وقوع واقعه را قبل از وقوع آن به طور دقیق پیش بینی کرد، اما این ویژگی در نوشته های او وجود نداشت و بنابراین پیش بینی همیشه پس از وقوع به رویداد مرتبط است. نکته عجیب این است که تمام نقل قول های واضح نوستراداموس توجه علاقه مندان به کار او را جلب نکرد.

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به او وارد شد، به دلیل ادعای او در مورد تکیه بر حرکت ستارگان در رابطه با رویدادهایی بود که قبلاً در گذشته رخ داده بود و حرکت ستارگان مشابه در آینده باعث وقوع حوادث مشابهی خواهد شد. و او توسط اخترشناسان ارشد در آن زمان متهم به آماتور بودن در طالع بینی شد.
کتاب‌هایی مدام منتشر می‌شود و ادعا می‌شود که ترجمه‌ای از آثار او در آن نوشته شده است، اما کارشناسان  متفق القول بودند که این ترجمه به دلیل عدم آشنایی نویسندگان آن با زبان فرانسه در قرن شانزدهم، همیشه بسیار بد است. از این کتاب‌ها، متونی را جعل می‌کنند که آن مرد به منظور تطبیق با رویدادهای مهم تاریخ که قبل از انتشار این کتاب رخ داده، ننوشته است.

ترور جان اف کندی، فرود آمدن بر ماه و حملات ۱۱ سپتامبر، پس از وقوع این حوادث ظاهر شد.

اجازه دهید دو مثال معروف را با جزئیات در نظر بگیریم:

  • اولی پیش‌بینی او از کشته شدن هانری دوم پادشاه فرانسه در سال ۱۵۵۹ است. داستان می‌گوید که همسر پادشاه فرانسه در کتاب نوستراداموس در مورد خطراتی که خانواده سلطنتی فرانسه را تهدید می‌کند خوانده است. و اخترشناس او لوکوس اوریکوس او را از پیشگویی در مورد کشته شدن پادشاه فرانسه آگاه کرده بود، بنابراین او در سال ۱۵۵۶ نوستراداموس را به پاریس فرا خواند تا نظر او را در مورد پیشگویی منجم خود بداند، بنابراین او  هشدار داد که پادشاه در یک دوئل کشته خواهد شد ، اما پادشاه به اخطار اهمیتی نداد و در حالی که سوار بر اسب بود، با نیزه دوئل نمایشی انجام داد. نتیجه این شد که نیزه حریف چشمش را سوراخ کرد و به مغزش رسید و پادشاه فرانسه پس از ده روز درد جانسوز درگذشت. اگرچه منابع کشته شدن پادشاه فرانسه را به این شکل تأیید می کنند، اما تأیید می کنند که پیش بینی ادعا شده تا پنجاه و پنج سال پس از واقعه معروف ظاهر نشده است.
  • دوم، پیش بینی او از وقوع حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است، داستانی که پس از وقوع آن حادثه به طور گسترده منتشر شد، زیرا دو متن منسوب به نوستراداموس پس از واقعه ظاهر شد و ربطی به آن نداشت، اما یکی از آنها در ابتدا در مقاله ای در مورد سهولت ساختن پیش بینی ها منتشر شد.

سیر تکاملی اسطوره نوستراداموس

بسیاری با فروش کتاب نوستراداموس را منبعی غنی از پول یافتند که افسانه او را زنده نگه داشت. و داستان های زندگی او با گذشت زمان افزایش یافت، بنابراین او به یک دکتر فارغ التحصیل از دانشگاه مونپلیه فرانسه و یک استاد دانشگاه در پزشکی تبدیل شد و به تحصیل علوم سری پرداخت که فقط خودش می دانست. هر مرحله از زندگی او تا زمان مرگش تخیلی شد، زیرا یکی از نویسندگان ادعا کرد که نوستراداموس توصیه کرده بود که جسد او پس از دفن او منتقل نشود، مگر اینکه بقایای او در جریان انقلاب فرانسه منتقل شود و این نویسنده می افزاید که زمانی که جسد او را نبش قبر کردند، معلوم شد که روی جسد علامتی حاوی تاریخ آن روز و ساعت وجود دارد، و نفرین کسانی که در نبش قبر جسد شرکت داشتند اند هم افزون شد.

داستان به طور کامل و شهرت نوستراداموس آنقدر زیاد شد که کشورهای اروپایی ادعا کردند که او پیروزی آنها را در جنگ هایشان پیش بینی کرده است. و این شهرت پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافت، زیرا کتابهای هیجان انگیز به وفور بی سابقه منتشر شد و مطالب مختلفی در مورد او و پیش بینی های او جعل کرد و هر آنچه در یک مکان اتفاق می افتاد به نوستراداموس نسبت داده می شد تا کتاب ها بفروش برسدو باعث پول درآوردن افراد شود. و این موضوع جنجالی به سینما، تلویزیون و اینترنت نیز گسترش یافت. و آخرین چیزی که تاکنون در مورد او ذکر شده این است که او همه گیری فعلی کرونا را پیش بینی کرده است.

طالع بینی نوستراداموس

طالع بینی در عصر نوستراداموس

بسیاری از دانشمندان و روشنفکران ارشد اروپا در دوره ای که نوستراداموس در آن زندگی می کرد، یعنی قرن شانزدهم، به تقلب در طالع بینی می پرداختند و برای ثروتمندان و پادشاهان اروپا پیش بینی می کردند و این منبع مهمی برای کسب درآمد بود. و آنها بر این مفهوم تکیه کردند که مطالعه مکان ها و حرکات ستارگان به طور اساسی بر زندگی روی زمین تأثیر می گذارد، و بنابراین ادعا کردند که قادر به پیش بینی آینده در همه زمینه های زندگی هستند، زیرا اخترشناسان شروع به توصیه در مورد تاریخ برداشت و آبیاری و جزر و مد، درمان بیماری ها، پیش بینی بلایا، مشکلات سیاسی و چیزهای دیگر کردند.

مشهورترین ستاره شناس جهان آلمان، یوهانس کپلر بود که برای امپراتوران امپراتوری مقدس روم کار می کرد و پایتخت آنها شهر اتریش وین بود. به نظر می رسد کپلر به خوبی می دانست که طالع بینی چیزی جز مجموعه ای از خرافات نیست، اما توانست تحقیقات علمی واقعی انجام دهد که او را به یکی از مشهورترین دانشمندان تاریخ تبدیل کرد، زیرا تحقیقات او در علم طالع بینی تبدیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.