کد خبر : 565
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۳۰

چاپ سه بعدی

چاپگر سه بعدی

چاپگر سه بعدی
چاپ سه بعدی از جدید ترین فناوری های روز دنیا میباشد. واقعاً پرینت سه بعدی چیست، چه کسی معمولاً از چاپگرهای سه بعدی استفاده می کند و برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرند؟

پرینت سه بعدی چیست؟

چاپ سه بعدی که به عنوان تولید افزودنی نیز شناخته می شود، روشی برای ایجاد یک شی سه بعدی لایه به لایه با استفاده از طراحی ایجاد شده توسط کامپیوتر است. چرا به آن تولید افزودنی گفته می شود؟

پرینت سه بعدی یک فرآیند افزایشی است که در آن لایه هایی از مواد برای ایجاد یک قسمت سه بعدی ساخته می شود. این برعکس فرآیندهای تولید کاهشی است که در آن طرح نهایی از یک بلوک بزرگتر از مواد بریده می شود. در نهایت پرینت سه بعدی باعث هدر رفتن مواد کمتری می شود.


پرینت سه بعدی فرآیندی برای ساخت یک شی فیزیکی از یک مدل دیجیتال سه بعدی است که معمولاً با قرار دادن بسیاری از لایه های نازک متوالی از یک ماده انجام می شود. با افزودن لایه به لایه مواد، یک شی دیجیتال را به شکل فیزیکی خود می آورد. چندین تکنیک مختلف برای چاپ سه بعدی یک شی وجود دارد. چاپ سه بعدی دو نوآوری اساسی به ارمغان می آورد یکی دستکاری اشیا در قالب دیجیتالی و دیگری ساخت اشکال جدید با افزودن مواد.

چاپ سه بعدی چگونه کار میکند؟

ابتدا یک طراحی مجازی از شی ساخته می شود. این طرح مانند طرحی برای خواندن چاپگر سه بعدی عمل می کند. طراحی مجازی با استفاده از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر انجام می شود، نوعی نرم افزار که می تواند نقشه های دقیق و تصاویر فنی ایجاد کند. یک طراحی مجازی همچنین می تواند با استفاده از یک اسکنر سه بعدی ساخته شود، که یک کپی از یک شی موجود را با گرفتن عکس از زوایای مختلف ایجاد می کند. زمانی که مدل مجازی ساخته شد، باید برای چاپ آماده شود. این کار با تجزیه مدل به چندین لایه با استفاده از فرآیندی به نام برش انجام می شود. Slicing مدل را می گیرد و با استفاده از نرم افزار ویژه آن را به صدها یا حتی هزاران لایه نازک و افقی برش می دهد.

طرح ها چگونه چاپ می شوند؟

چاپگر سه بعدی شروع به چاپ لایه های مواد در فرآیندی به نام اکستروژن مواد می کند. بسته به نوع چاپگر سه بعدی و مواد مورد استفاده، روش های مختلفی برای اکستروژن مواد وجود دارد. معمولاً چاپگر سه بعدی دارای نازلی است که مواد نیمه مایعی مانند پلاستیک مذاب، فلز یا سیمان را بیرون می‌دهد. نازل اکستروژن می تواند در هر دو جهت افقی و عمودی حرکت کند، زیرا بصورت دقیق با توجه به طرحی که به آن ارائه شده است، مواد را قرار می دهد. این فرآیند تا زمانی تکرار می شود که چاپگر سه بعدی هر لایه در مدل دیجیتال را با مواد اکسترود شده تکرار کند.

چه وسیله هایی را میتوان با پرینتر سه بعدی ساخت؟

تقریباً هر چیزی که بتوانید تصور کنید می تواند به طرحی تبدیل شود که بتوان آن را با پرینت سه بعدی ساخت؛ چاپگرهای سه بعدی به طراحان، مهندسان و حتی افراد عادی کمک می کنند تا اشیاء پیچیده ای را به گونه ای بسازند که روش های تولید قبلی قادر به انجام آن نبودند. از پرینترهای سه بعدی برای ساخت اسباب بازی، قاب گوشی، ابزار، لباس، میز، لامپ، سفال، هنر و حتی اتومبیل استفاده می شود.


حوزه پزشکی نیز در حال یافتن راه های جدیدی برای استفاده از چاپ سه بعدی برای کمک به بیماران است. پزشکان اکنون می‌توانند مدل‌های پزشکی سه‌بعدی را پرینت کنند که آنقدر دقیق هستند که جراحان اساساً می‌توانند قبل از عمل جراحی بر روی مدل سه‌بعدی یک بیمار، عملی را انجام دهند. مدل‌های پرینت سه بعدی نیز برای ایجاد پروتزهای ارزان‌تر، بادوام‌تر و مناسب‌تر برای افرادی که دست و پای خود را از دست داده‌اند، استفاده می‌شود.

تولید پرینت سه بعدی صنعتی است که به سرعت در حال تحول است و پتانسیل های هیجان انگیز زیادی برای آینده دارد. ما تازه شروع به دیدن راه هایی کرده ایم که اشیاء پرینت سه بعدی می توانند زندگی ما را آسان تر، راحت تر، ایمن تر و سالم تر کنند. و با توجه به اینکه پرینت سه بعدی با سرعتی که مردم می توانند طرح های جدیدی برای چاپ ارائه دهند، در حال تکامل است، ممکن است زمان زیادی طول نکشید که در دنیایی زندگی می کنیم که می توانید ناهار، پیراهن سفارشی یا قطعات جایگزین خود را برای تعمیر اشیاء روزمره پرینت سه بعدی کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.