کد خبر : 440
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم

خیلی آسان است که تصمیم بگیرید برای داشتن یک زندگی سالم از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و روزانه فعالیت بدنی انجام دهید اما گاهی ادامه دادن با این فعالیت آسان نیست. زندگی روزمره و پرمشغله ما می تواند بر سلامت شما و خانواده شما تأثیر بگذارد، آیا تا به حال فکر کرده اید

خیلی آسان است که تصمیم بگیرید برای داشتن یک زندگی سالم از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و روزانه فعالیت بدنی انجام دهید اما گاهی ادامه دادن با این فعالیت آسان نیست. زندگی روزمره و پرمشغله ما می تواند بر سلامت شما و خانواده شما تأثیر بگذارد، آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه؟ پس از آن به دلیل مشغله کاری خود به انتخاب تنقلات و فست فودهای ناسالم برای خوردن خود و خانواده عادت خواهید کرد و ممکن است اوقات فراغت خود را با تماشای تلویزیون یا جلوی صفحه کامپیوتر بدون هیچ تلاش فیزیکی بگذرانید.

این انتخاب ها ممکن است برای سلامتی ما و فرزندانمان چه در حال حاضر و چه در دراز مدت خطرناک باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که متوقف شوید و تصمیمی آگاهانه برای پیروی از یک سبک زندگی سالم بگیرید، به این امید که زندگی سالم بهتری داشته باشید. بنابراین، در اینجا پنج راه آسان و موثر برای داشتن یک زندگی شاد و سالم آورده شده است:

میوه و سبزیجات بخورید

آنچه می خورید ارتباط تنگاتنگی با سلامت و تندرستی شما دارد.تغذیه متعادل فواید مهم بسیاری دارد.همیشه مطمئن شوید که اولین انتخاب غذایی خود را میوه ها و سبزیجات داشته باشید، زیرا حاوی کالری کمی هستند، اما سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها هستند. که برای یک زندگی سالم به آن نیاز دارید. بنابراین، سعی کنید از میوه ها و سبزیجات در وعده های غذایی مورد علاقه خود استفاده کنید تا به شما کمک کند احساس سیری کنید، که به کاهش وزن و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

آب بیشتری بنوشید

می دانم که قبلاً این توصیه را شنیده اید … اما چرا شروع به انجام آن نکرده‌اید؟ نوشیدن آب نه تنها پوست شما را شاداب تر و هیدراته نگه می‌دارد، بلکه به کنترل وزن و تسهیل هضم غذا نیز کمک می کند، بنابراین هر روز آب کافی بنوشید و نوشیدن آب را تا احساس تشنگی به تاخیر نیندازید.

ورزش را بخشی از زندگی خود قرار دهید

انجام ورزش بیشتر منجر به یک سبک زندگی سالم تر می شود! ورزش به شما کمک می کند وزن ایده آل و مناسب بدن خود را حفظ کنید، از بیماری های مزمن جلوگیری می کند، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد، به خواب بهتر و افزایش انرژی کمک می کند. راه حل طلایی این است که حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش را به بخشی جدایی ناپذیر از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.

توجه : فعالیت‌های روزانه مانند خرید، آشپزی یا کارهای خانه در ۳۰ دقیقه روزانه فعالیت و ورزش به حساب نمی‌آیند، زیرا تلاش برای افزایش ضربان قلب آنقدر سخت نیست.

پروتئین را در هر وعده غذایی خود بگنجانید

غذاهای غنی از پروتئین به ثابت نگه داشتن سطح قند خون، رشد ماهیچه ها و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از: گوشت، غذاهای دریایی، آجیل، تخم مرغ، شیر و غیره. بنابراین سعی کنید یک منبع پروتئین را در هر میان وعده بگنجانید تا به شما کمک کند احساس سیری کنید و همچنین عضلات بدون چربی بسازید.

مطالعات نشان داده اند که خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. سعی کنید غذاهایی مانند ماست، تخم مرغ، سبزیجات و نان سبوس دار را در صبحانه خود بگنجانید.
با دقت غذا بخورید و حواس پرتی را کاهش دهید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انجام همزمان چند کار برای نسل ما بسیار رایج شده است، ما مدام از گوشی خود استفاده می کنیم، در حین غذا خوردن، مرور می کنیم و می نویسیم و متاسفانه آنطور که باید بر روی وعده های غذایی خود تمرکز نمی کنیم. این امر پرخوری را آسان می کند زیرا ما به چیزی که می خوریم فکر نمی کنیم. پس مراقب باشید، حواس پرتی خود را به حداقل برسانید و حواس خود را در حین غذا خوردن درگیر کنید. هنگام لذت بردن از تجربه غذا با خانواده یا دوستان خود می توانید از آنچه می خورید آگاهی بیشتری داشته باشید.

استانداردهایی که در سطح جهانی برای قضاوت در مورد اینکه آیا یک فرد سالم زندگی می کند یا نه استفاده می شود:

رژیم غذایی سالم : مانند سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، غلات، چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و اجتناب از غذاهای ناسالم مانند گوشت‌های قرمز و فرآوری‌شده، قند شیرین، چربی‌های ترانس و سدیم.

فعالیت بدنی و ورزش : انجام حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت متوسط تا شدید برای دستیابی به فعالیت بدنی و سالم ضروری است.

وزن بدن : با شاخصی به نام شاخص توده بدنی طبیعی (BMI) که بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ برای یک فرد عادی است، ارزیابی می شود.

سیگار کشیدن : سیگار کشیدن به میزان سالمی وجود ندارد، سیگار کشیدن بسیار مضر است زیرا می تواند باعث بیماری قلبی، سخت شدن شریان ها، بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) و حتی سرطان ریه شود. و اگر سیگار را ترک کنید، از همه لحاظ برای زندگی شما بهتر است.

مصرف الکل : زیرا نوشیدن الکل می تواند باعث آسیب کبدی شود و باعث ایجاد برخی از انواع سرطان مانند سرطان حنجره، کبد و پانکراس شود. مصرف الکل همچنین به مرگ و میر در جاده، قتل و خودکشی کمک می کند.

پس از مطالعه مقاله و آگاهی دقیق خود از مهم ترین مواردی که برای داشتن زندگی سالم بهتر باید رعایت کنید، هرگز حتی برای لحظه ای از دنبال کردن آنها تردید نکنید و همیشه این ضرب المثل معروف را به خاطر بسپارید که «پیشگیری بهتر از درمانه»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکوراسیون

به راز موفقیت خوش آمدید

در این سایت به تمام آن چیزی که باید بدانید شما را آشنا خواهیم کرد.